۶ روش چیدمان فوق العاده در دکوراسیون نشیمن

۱۶
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اتاق نشیمن مرکز خانه است و معمولا بیش‌ترین وقت خود را هر روز در اتاق نشیمن می‌گذرانیم. پس باید بیش‌ترین حساسیت و دقت را در دکوراسیون نشیمن به خرج دهیم.
چیدمان دکوراسیون نشیمن

نشیمن خانه یکی از فضاهای تاثیرگذار در خانه است، فضایی است که اگر به دکوراسیون داخلی‌اش توجه نشود و فضایی بی‌حال و بی‌روح داشته باشد، می‌تواند این حس را به اعضای خانه هم منتقل کند. چیدمان مبلمان در دکوراسیون نشیمن می‌تواند عملکرد فضا را بهبود دهد. در این مطلب از مجله دلتا نکاتی در مورد چیدمان دکوراسیون نشیمن گفته می‌شود تا فضای دعوت کننده و صمیمی برای استفاده هر روز داشته باشید.

از مبل ال استفاده کنید!

مبلمان ال در دکوراسیون نشیمن جای مانور زیادی دارد. در نشیمن خود می‌توانید از یک کاناپه یا مبل تکی در کنار مبل ال برای تکمیل چیدمان دکوراسیون نشیمن استفاده کنید. با این کار فضای نشستن تعریف می‌شود. اگر می‌خواهید از این روش استفاده کنید پیشنهاد می‌کنیم از پارچه کتان، نخی یا پلی استر برای رویه مبل ال و رنگ خنثی استفاده کرده و برعکس برای مبل تک، پارچه به رنگ متفاوت و طرحدار بکار ببرید.

تغییر دکوراسیون نشیمن

مبلمان را در فضای نشیمن شناور کنید

زمانی که یک فضا دکور و چیدمان می‌شود، اکثر افراد مایل هستند تا محیط را دنبال کرده و مبلمان را در راستای دیوار قرار دهند. به سراغ علایق خود بروید و چیدمان مخصوص به خود را برای دکوراسیون نشیمن اجرا کنید. می‌توانید مبلمان را در وسط و بصورت پراکنده و شناور در فضا قرار دهید. نقشه فضایی چیدمان مبلمان در فضای نشیمن به این شکل، فضایی پویا و پر تحرک را بوجود می‌آورد که حس زندگی و شادابی بیشتری دارد.

در دکوراسیون خانه از مزایای تقارن استفاده کنید.

خانه‌های به سبک قدیمی شومینه‌هایی دارند که معمولا در مرکز فضا قرار می‌گیرد. با توجه به مکان قرار گیری شومینه، فرصت خوبی برای دکوراسیون پذیرایی بوجود می‌آید که از حالت قرینه و متعادل استفاده شود. تصور کنید خطی را از مرکز فضای پذیرایی رسم کرده‌اید؛ در دو سمت این خط، دکوراسیون خانه مانند آینه است و هر چه در سمت راست دیده می شود، در سمت چپ دکوراسیون نیز وجود دارد. برخی از وسایل مانند شومینه، فرش و قالیچه، آینه و لوستر در مرکز فضا وجود دارند.

مبلمان را به شکل مربع بچینید

یکی از معمول‌ترین روش‌ها در چیدمان دکوراسیون نشیمن قرار دادن آنها به شکل مربع است. مربعی فرضی در نقشه فضای نشیمن برای خود رسم کرده و مبل و کاناپه را در راستای اضلاع آن قرار دهید. این نوع چیدمان برای گپ و گفت بخصوص گفتگو با میهمانان ایده‌آل است زیرا همه افراد می‌توانند یکدیگر را ببینند. در فضاهای کشیده و بزرگ که می‌خواهید احساس صمیمیت بیشتری را بوجود بیاورید، این روش به راحتی قابل استفاده است.

چیدمان مبلمان را با فرش تلفیق کنید

هیچگاه قدرت یک فرش خوب را دست کم نگیرید! فرش می‌تواند به سادگی فضا را تغییر داده و عامل شگفت‌آوری را به فضای خانه شما وارد کند. شاید بتوان گفت فرش و قالیچه یک اثر هنری بر سطح زمین هستند. فرش علاوه بر اینکه فضا را تلطیف می‌کند، تعادل و توازن بوجود می‌آورد.

تغییر دکوراسیون نشیمن

از پنجره در چیدمان مبلمان استفاده کنید

پنجره‌های حفاظ‌دار و پنجره‌هایی که در کنار خود سکوهای پهنی دارند، بهترین مکان برای ایجاد فضاهای نشستن هستند. استفاده از فضای هدر رفته کنار پنجره باعث می‌شود فضای نشیمن وسیع‌تر شود. اگر سکوی کنار پنجره را با پشتی و رویه مبلی مناسب تزیین کنید، به مکانی ایده آل برای استراحت و آرامش تبدیل می‌شود. اگر فضای زیرین سکو را برای نگهداری وسایل در نظر بگیرید، کمدی کوچک زیر پنجره دکوراسیون نشیمن شما را تکمیل می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب اصولی برای چیدمان مبلمان کلاسیک  را بخوانید.

۱۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۴:۵۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۸:۲۵ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۷:۴۳ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۶:۵۲ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۶:۳۴ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۶:۱۱ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۵:۳۶ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۵:۱۳ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۵:۱۱ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۵:۱۰ ب٫ظ

  13. ناشناس

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۵:۰۷ ب٫ظ

  14. ناشناس

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۵:۰۷ ب٫ظ

  15. ناشناس

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۵۸ ب٫ظ

    ❤❤❤

    پاسخ

  16. ناشناس

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۵۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…