نکات کلیدی برای انتخاب مبلمان مناسب

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتخاب مبلمان منزل یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین کارها در طراحی دکوراسیون داخلی به حساب می‌آید. به نوعی می‌توان مبلمان را قلب چیدمان هر منزلی دانست .
انتخاب مبلمان مناسب

ما در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم تا شما را در خرید مبل راهنمایی کنیم تا با داشتن آگاهی مناسب بتوانید مبلمان منزل خود را خرید کرده و از آن لذت ببرید. حتما شما نیز موافق هستید که نقطه عطف در پذیرایی و یا اتاق نشیمن ست مبلمان است. توجه داشته باشید برای انتخاب مبلمان مناسب باید به نکات زیر توجه کرد.

توجه به ابعاد فضا

 با توجه به ابعاد، فضای موجود نباید با مبلمان کاملا پوشیده شود. به زبان ساده‌تر فضای موجود نباید از مبلمان‌های بزرگ اشباع و پر شود. اگر تمام منزل را با مبلمان بپوشانیم، اینکه فضای کافی برای تردد از بین می‌رود. همچنین باعث شود مبلمان خودش را نشان ندهد و سایر وسایلی که برای زیبایی منزل تهیه شده است، جلوه نکنند.

محل مناسب برای انتخاب مبلمان را در نظر داشته باشید

برای اینکه بدانید چه مبلمانی تهیه کنید، باید اول قسمتی از فضا که برایش در حال خرید مبلمان هستید را در نظر داشته باشید. این کار می‌تواند کمک شایانی برای خرید داشته باشد. زیرا علاوه بر اینکه ابعاد مناسب برای مبلمان را متوجه خواهید شد، سبک آن را نیز پیدا خواهید کرد. به عنوان مثال برای قسمتی که گوشه است می‌توان از مبلمان به شکل L استفاده کرد و یا برای مرکز خانه، مبلمانی که می‌توان آن‌ را به صورت گرد چید، تهیه کرد.

مبلمان مناسب در دکوراسیون

مشخص کردن کاربرد مبلمان

برای انتخاب مبلمان مناسب باید این نکته را در نظر داشت که مبلمانی که انتخاب می‌شود چه کاربری دارد؟ مثلا برای پذیرایی از مهمانان است و یا برای نشیمن. مبل راحتی برای سپری کردن اوقات استراحت، در نظر گرفته شده است.

رنگ مناسب برای مبلمان

تنوع رنگی بسیار بالایی برای انتخاب مبلمان وجود دارد. حتی از طرح‌های مختلف نیز برای این منظور می‌توان استفاده کرد. اما چند ایده خوب برای انتخاب رنگ وجود دارد که بهتر است آنها را در نظر داشته باشید:

مبلمان مناسب در دکوراسیون

  • در مواردی که کاغذ دیواری با طرح‌های شلوغ انتخاب کردید بهتر است پارچه مبلمان ساده باشد. همچنین استفاده از کوسن‌های مناسب، طبق رنگ کاغذ دیواری می‌تواند جذابیت بیشتری داشته باشد.
  • رنگ زمینه دکوراسیون را برای انتخاب مبلمان حتما در نظر داشته باشید. در مواردی که زمینه روشن باشد، می‌توانید طیف رنگی همخوان با آن را انتخاب کنید. برای فضاهای بزرگ‌تر می‌توان رنگ‌های متناقض را انتخاب کرد.
  • سعی کنید اصل تناسب برای ایجاد هارمونی مناسب بین مبلمان با سایر لوازم و تم اصلی را در نظر داشته باشید. توجه کنید منظور از این نکته این نیست که حتما همه لوازم یک رنگ باشند. بلکه طیفی از یک رنگ را برای آنها انتخاب کنید و در کنار آنها برای جلوه بیشتر از رنگ‌های مکمل نیز کمک بگیرید.
  • در برخی از موارد برای انتخاب رنگ مبلمان، رنگ پرده‌ها را نیز در نظر می‌گیرند. برای این منظور می‌توان والان پرده را با کوسن‌های مبلمان ست کرد تا همخوانی خوبی ایجاد شود.

نکته دیگری که باید برای رنگ در نظر داشت به مبلمان‌هایی مربوط می‌شود که دارای بدنه و پایه هستند. این گزینه می‌تواند مانند حاشیه‌ای برای مبلمان در نظر گرفته شود. علاوه بر انتخاب متریال مناسب، لازم است همخوانی رنگ آن‌ را با لوازمی مانند میز تلویزیون، کنسول، ساعت ایستاده و سایر موارد چوبی در نظر گرفت.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ایده‌هایی ارزان برای تغییر دکوراسیون خانه را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…