ایده های کارآمد و جذاب در دکوراسیون پذیرایی

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دکوراسیون پذیرایی مهمان نوازی شما را نشان می‌دهد، از رنگ و چیدمان تا مبلمان در این اتاق مهم هستند.
دکوراسیون داخلی پذیرایی

سبکی که امروزه برای دکوراسیون داخلی پذیرایی پسندیده است، کمی ساده‌تر از سبک کلاسیک است. امروزه به دلیل کوچک شدن فضای داخلی اکثر افراد علاقمند به دکوراسیون به سبک مدرن هستند تا به این وسیله بتوانند از حداکثر فضا استفاده کنند. در ادامه نکاتی را برای داشتن بهترین دکوراسیون داخلی پذیرایی ارائه خواهیم کرد. با مجله دلتا همراه باشید.

انتخاب مبلمان مناسب

وقتی حرف از دکوراسیون داخلی پذیرایی می‌شود، اولین گزینه‌ای که در وسایل خانه ممکن است به چشم بخورد، مبلمان است. بهتر است انتخاب مبلمان طوری باشد که ابعاد خانه در نظر گرفته شود و تمام فضای خانه با آنها پر نشوند.

بهترین دکوراسیون داخلی پذیرایی

انتخاب لوازم دکوری‌ مناسب

برای اینکه فضای صمیمی و گرم‌تری برای سالن پذیرایی داشته باشیم لازم است تا از ابزارها و دکوری‌های مناسبی استفاده کنیم. البته این موضوع نباید باعث شود تا پذیرایی را پر از وسایل و حتی ابزارهایی مانند مجسمه‌ها، تابلوها، گل و سایر اشیاء زینتی کنید. استفاده از یک آباژور، تابلوهای زیبا روی دیوار که متناسب با رنگ‌بندی سایر اجزای خانه انتخاب شده‌اند، جلوه‌ای ویژه و آرامش‌بخش برای ساعاتی کنار هم بودن را خلق خواهد کرد.

انتخاب نورپردازی مناسب

نور مناسب از المان‌های بسیار مهم دکوراسیون محسوب می‌شود. نورپردازی مناسب می‌تواند به زیباتر دیده شدن وسایل به کار برده شده، کمک شایانی به همراه داشته باشد. از نور پنجره‌ها برای طول روز استفاده کنید و در شب از نورهای نقطه‌ای و کانونی برای میز و سقف کمک بگیرید.

بهترین دکوراسیون داخلی پذیرایی

توجه به دیوار، کف‌پوش و سقف

قالب کلی پذیرایی، تشکیل شده از دیوار، سقف و کفپوش است که تم و زمینه اصلی پذیرایی را مشخص می‌کند. رنگی که برای آن‌ها در نظر می‌گیریم، تا انتخاب و قرار دادن آخرین گزینه برای دکوراسیون داخلی پذیرایی موثر است. بهتر است برای کفپوش، دیوارها و همینطور سقف از گزینه‌هایی که مناسب با ابعاد فضای پذیرایی است، استفاده کنید.

برای اینکه فضاهای کوچک، با ایجاد خطای دید، بزرگتر دیده شوند، لازم است تا رنگ روشن‌تری برای آن‌ها در نظر گرفته شود و برای فضای بزرگ نیازی به این موضوع نیست و می‌توان طرح‌های شلوغ یا حتی رنگ‌های تیره را به کار برد.

انتخاب رنگ‌های مناسب

تنها نباید به رنگ‌های خنثی بسنده کنید و با جسارت تمام چند رنگ که هارمونی مناسبی در کنار هم دارند را گلچین کنید و در دکور به کار ببرید. این موضوع سبب می‌شود تا بتوانید نواقصی که در بخش‌هایی از ساخت پذیرایی ایجاد شده است را پوشش دهید و توجه را به سمتی که می‌خواهید جلب کنید.

بهترین دکوراسیون داخلی پذیرایی

انتخاب پرده

گزینه دیگری که اغلب به عنوان دغدغه افراد است، انتخاب پرده برای دکوراسیون محسوب می‌شود. تنوع رنگی بالایی برای پارچه‌های پرده وجود دارد که بهترین راه انتخاب گزینه‌ای همخوان با مبل و فرش است.

امروزه بیشتر طرح‌های ساده برای حریر وسط مد هستند و والان‌ها نیز تنوع بالایی دارند که معمولا برای منازل کوچک بهتر است، آن‌ها را حذف کرد. حتی انواع پرده‌ها مانند پرده‌های کرکره‌ای نیز برای پذیرایی‌ها به سبک مدرن مناسب هستند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب راهنمای انتخاب کوسن برای انواع مبلمان را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۱:۱۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…