سفر به کلیسایی به میزبانی ارواح

۱۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تاکنون از مکان‌های ترسناک بسیاری با شما سخن گفته‌ایم، اما این بار و در سفری متفاوت، به جایی خواهیم رفت که اصلا انتظار تجربه ترس را در آن ندارید.
کلیسای سنت جورج

به سراغ جایی می‌رویم که در بسیاری از نمونه‌های آثار ژانر وحشت، مکانی امن را در اختیار افراد هراسان از نیروهای اهریمنی قرار می‌دهد. خادمانش به دنبال کمک به انسان‌های درمانده از تجربه‌ پدیده‌های عجیب و ماورایی هستند. بله، درست حدس زدید، مقصد گردشگری امروز ما در مجله دلتا یک کلیسا است، کلیسای سنت جورج در جمهوری چک.

کلیسای سنت جورج کجاست؟

صحنه نمایش ما کلیسایی قدیمی است. این کلیسا در روستایی در بخش شمال غربی ناحیه بوهم (Bohemia) جمهوری چک واقع شده است. تاریخ ساخت این کلیسا به سال ۱۳۵۲ میلادی باز می‌گردد. اما این مکان مذهبی که برای قرن‌ها پذیرای مردم بود، در پی حادثه‌ای تلخ متحمل خساراتی جبران‌ناپذیر شد.
کلیسای سنت جورج کجاست؟
همه‌چیز به سال ۱۹۶۸ باز می‌گردد. زمانی که شانه‌های خسته‌ کلیسای سنت جورج تاب تحمل سقف آن را نداشت و بالاخره بام ساختمان فرو ریخت.

این کلیسا به‌تدریج و به دلیل وضعیت تازه‌ای که گریبان‌گیرش شده بود، مورد بی‌توجهی قرار گرفت و متروکه شد اما هنوز موعد بازنشستگی همیشگی این مکان از راه نرسیده بود. یک هنرمند پا به میدان گذاشته و با ارائه‌ راهکاری عجیب اما موفق، سعی کرد اوضاع را بهبود ببخشد.
کلیسای سنت جورج جمهوری چک 

این کلیسا چگونه نجات پیدا کرد؟

آن هنرمند به دنبال مرمت و احیای مجدد این مکان مذهبی از بعد دینی و تاریخی بود. این مکان، جایی ارزشمند و نیازمند حفاظت به‌شمار می‌رفت. راهکار این هنرمند در عین کمک به کلیسا، آن را به یکی از ترسناک‌ترین نمونه‌های نوع خود بدل کرد. جایی که قدم گذاشتن در آن، نشستن و دعا خواندن، دل و جرئتی فراوان می‌خواست. این ویژگی شاخص، آن را شایسته‌ انتخاب شدن به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری وحشت نموده است.

راهکار این هنرمند چه بود؟

این هنرمند یک سری پیکره‌های شبح‌وار را مهمان کلیسا کرد. سپس آن‌ها را در میان نیمکت‌های صحن کلیسای سنت جورج نشانده است. گویی که این ارواح در حال نیایش هستند. حضور این ارواح سفیدپوش، اتمسفری عجیب را به محیط بخشیده است. جایی که همه‌چیز متفاوت‌تر از آن چیزی است که انتظارش را داریم.
کلیسای سنت جورج چگونه نجات پیدا کرد؟
اما دستاورد این هنرمند، فضایی ترسناک و رعب‌آور را بر محیط این کلیسای در حال تخریب حاکم کرده است. در عین حال این دستاورد مزیت‌های خود را داشته و امتیازات خاصی را نصیب این بنای باستانی کرده است.

واقعیت این است که از زمان اضافه شدن این اثر هنری، این کلیسا به شکلی عجیب در جذب بازدیدکننده و گردشگر موفق عمل کرده است. اکنون گردشگران بسیاری از کشورهایی همچون برزیل، استرالیا، روسیه، انگلستان و آلمان، برای بازدید از آن رنج سفر را تحمل می‌کنند. هدف از ارائه‌ این اثر هنری عجیب، جلب توجه بیشتر مردم به کلیسا و تلاش برای جمع‌آوری سرمایه برای بازسازی کلیسا بود.
کلیسای سنت جورج گردشگری وحشت
پیشنهاد مطالعه: برای خواندن مطالب بیشتر به در این روستا زندگی زیر زمین را تجربه کنید مراجعه کنید.

۱۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰ در ۰:۴۱ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۷ شهریور ۱۴۰۰ در ۸:۲۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۵:۱۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۴:۰۶ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۳:۱۰ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۰ ق٫ظ

    چه باحاله

    پاسخ

  8. ناشناس

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۲۷ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۷:۰۳ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ در ۵:۵۴ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ در ۵:۴۵ ب٫ظ

    چه ترسناک

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۴:۰۷ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…