روستایی که ساکنانش یکباره به خواب می‌روند!

4
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گاهی اوقات وجود یک پدیده طبیعی یا جاذبه‌ای دیدنی می‌تواند توجه شما را به‌سمت مکانی جلب کند اما این بار موضوع درباره یک بیماری است! هیچ‌کس نمی‌داند چه به روز اهالی این روستا آمده است.
روستای کلاچی

یک بیماری عجیب و اسرارآمیز اهالی روستای کلاچی را بر سر زبان‌ها انداخته است. می‌گویند ساکنان این روستا، یکباره به خواب می‌روند. این مردمان انگار هیچ کنترلی روی زمان خواب خود ندارند. آن‌ها به‌صورت کاملا ناگهانی به خواب فرو می‌روند و چند روز بعد بیدار می‌شوند. همراه دلتامگ با روستای اسرارآمیز کلاچی آشنا می‌شوید.

روستایی که ساکنانش یکباره به خواب می‌روند!

روستای کلاچی روستایی است که 150 نفر از جمعیت 600 نفری آن از بهار سال 2013 تا کنون به یک بیماری مرموز و عجیب گرفتار شده‌اند! شاید برایتان جالب باشد که بدانید نام این بیماری عجیب را خواب ناگهانی گذاشته‌اند. چرا ناگهانی؟ چون اصلا مهم نیست که کجا یا مشغول چه کاری هستید، خواب به ناگهان به سراغ شما می‌آید و ممکن است بیدار شدنتان چند روزی طول بکشد! نمونه معروف این روستا کسی بود که با همسرش مشغول موتورسواری بود که ناگهان به خواب می‌رود و تا سه روز هم از خواب بیدار نمی‌شود.

روستایی که ساکنانش یکباره به خواب می‌روند!

در روستای کلاچی چه خبر است؟

تا مدت‌های زیادی هیچ‌کس از اتفاق نادری که در این روستا در حال وقوع بود خبر نداشت تا زمانی که این بیماری مسری به خارج از روستا هم سرایت کرد. در خارج از این روستا سه نفر دیگر به این بیماری مرموز و عجیب دچار شدند تا اینکه اخبار به گوش مسئولان رسید و پزشکان گروه گروه برای پیدا کردن دلایل این اتفاق عجیب به روستا وارد شدند؛ اما تمام تلاش‌های آن‌ها برای یافتن علت این بیماری و اتفاقات عجیب به بن‌بست می‌خورد و هیچ‌کس هیچ جوابی نمی‌یافت.

مردم روستای کلاچی

نتیجه تحقیقات چه بود؟

پرس‌وجو از اهالی روستا، دانشمندان را با اطلاعات جالبی روبه‌رو کرد:

مطلب پیشنهادی:  دیوار بزرگ گرگان ، دومین دیوار طولانی جهان

خواب ناگهانی و این حمله خواب از هیچ الگوی مشخصی پیروی نمی‌کند!

افراد بین 14 تا 76 سال بیشتر در معرض این بیماری قرار می‌گرفتند.

ابتلا به بیماری در تمامی سنین به یک شکل و مساوی است!

هیچ سرنخی وجود نداشت که این ریشه این بیماری را به محیط زیست ربط دهد!

مردم روستای کلاچی چه می‌گویند؟

مردم روستای کلاچی چه می‌گویند؟

از آنجایی که در نزدیکی روستای کلاچی یک معدن اورانیوم وجود دارد، اهالی روستا معتقدند که علت اصلی بیماری‌شان به این معدن و مواد مترشحه از این معدن برمی‌گردد؛ اما تحقیقات در روستای دیگری نزدیک به این معدن این باور را رد می‌کند؛ چراکه در آن روستا هیچ‌کسی به بیماری مرموز خواب ناگهانی یا حمله خواب دچار نشده است!

بیماری خواب ناگهانی

سخن پایانی

در نهایت پزشکان از رسیدن به راه‌حل ناامید شدند. آن‌ها نتیجه گرفتند که باید مردمان روستای کلاچی از این روستا بروند. تعداد زیادی از اهالی قدیمی روستا، دوست ندارند اینجا را ترک کنند حتی اگر به‌طور ناگهانی به خواب بروند. امروزه تعداد کمی از اهالی، در این محل زندگی می‌کنند. اکثریت ساکنان به روستاهای بزرگ‌تر و با امکانات بیشتر نقل مکان کرده‌اند. در روستای نابینایان ایران نیز اتفاق نادری شبیه این؛ اما از نوع دیگری رخ داد که باعث شد مردم بسیاری در این روستا به نابینایی دچار شوند! شاید طبیعت گاهی دست به مجازات انسان به روش‌های خودش می‌زند!

4 دیدگاه

  1. ناشناس

    15 دی 1402 در 4:37 ب.ظ

    جالب‌بود

    پاسخ

  2. ناشناس

    15 دی 1402 در 11:36 ب.ظ

    بسیارزیبا واموزنده میباشد.

    پاسخ

  3. ناشناس

    16 دی 1402 در 0:36 ق.ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • زینب پروانه

      16 دی 1402 در 9:07 ق.ظ

      ممون از همراهیتون

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

فوت‌وفن‌های پخت شیرینی نخودچی در خانه

شیرینی نخودچی یکی از خوشمزه‌ترین شیرینی‌های مخصوص عید است که شما می‌توانید آن را در خانه ت…