رشد دو رقمی معاملات مسکن در یک سال

۰
1
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آمار سامانه املاک و مستغلات نشان می‌دهد در مهرماه امسال خرید و فروش مسکن کشور در مقایسه با ماه مشابه پارسال افزایش یافته است.

به گزارش مجله‎ی دلتا بر اساس آمار سامانه املاک و مستغلات تا ۲۳ مهرماه امسال در شهر تهران ۱۰هزار و ۹۷۱ قرارداد خرید و فروش و ۱۰ هزار و ۹۶۶ قرارداد اجاره ثبت شده که این رقم در مدت مشابه پارسال بالغ بر ۹۶۲۰ قرارداد خرید و فروش و ۱۲ هزار و ۶۶۵ قرارداد اجاره بوده است.

بررسی این آمار نشان می‌دهد میزان معاملات خرید و فروش شهر تهران در مهر ماه ۹۶ در مقایسه با ماه مشابه سال ۹۵ حدود ۱۳.۵ درصد افزایش داشته و همین طور معاملات اجاره مسکن ۱۳ درصد کاهش یافته است.

در مدت یاد شده درسطح کشور ۳۳ هزار و ۴۶۸ قرارداد خرید و فروش و ۳۶ هزار و ۸۷۴ قرارداد اجاره در سامانه کد رهگیری ثبت شده است؛ این در حالی است که پارسال در ۲۳ روز مهرماه ۳۲ هزار و ۹۸۷ قرارداد خرید و فروش و ۳۹ هزار و ۶۶۴ قرارداد اجاره در بنگاه‌های املاک سراسر کشور ثبت شده بود.

مقایسه این آمار می‌گوید که میزان خرید و فروش و اجاره مسکن استان‌های کشور به ترتیب حدود ۱.۵ درصد افزایش و ۷ درصد کاهش یافته است.همچنین در شهریور ماه امسال در شهر تهران ۱۷ هزار و ۳۱۴ قرارداد خرید و فروش و ۱۶هزار و ۸۲۹ قرارداداجاره به ثبت رسید.

در کل کشور نیز در۳۰ روز سومین ماه تابستان ،۵۰ هزار و ۵۴ قرارداد خرید و فروش و ۵۴ هزار و ۹۱۸ قرارداد اجاره در سامانه املاک و مستغلات ثبت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…