نشانه‌های اعتیاد به قند

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
قند در همه اشکالش، نه تنها باعث بالا رفتن وزن می‌شود، بلکه تحقیقات نشان داده است خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت نوع ۲ را نیز افزایش می‌دهد. مصرف قند حتی خطر بروز برخی سرطان‌ها را هم بیشتر می‌کند.
نشانه ‌های اعتیاد به قند

اعتیاد به قند شوخی نیست، مغز می‌تواند کاری کند هوس قند کنید و اگر بقدر کافی قند مصرف نکنید دچار نشانه‌هایی مانند ترک اعتیاد خواهید شد.اعتیاد به قند پدیده ای قابل سنجش است که بسیاری از افراد از آن رنج می‌برند. این امر، ایجاد اصلاحات غذایی لازم برای بهبود سلامت را برای بسیاری از افراد دشوار می‌کند.در این مطلب از مجله دلتا درباره نشانه ‌های اعتیاد به قند صحبت خواهیم کرد.

عوارض اعتیاد به قند

نشانه‌های اعتیاد به قند

۱- عادت خود را مخفی می‌کنید

بعضی افرادی که به قند اعتیاد دارند ممکن است متوجه زیاده روی در مصرف قند باشند اما به جای آنکه دنبال راهی برای کم کردن مصرف آن بگردند، این موضوع را مخفی می‌کنند.اگر شیرینی‌جات را جایی قایم می‌کنید یا دزدکی سراغ آن‌ها می‌روید تا از آن‌ها بخورید، بنابراین به قند اعتیاد دارید.

۲- هر چه می‌گذرد به قند بیشتری برای رفع هوس خود نیاز پیدا می‌کنید

مانند بسیاری از مواد اعتیادآور، مقاومت در برابر شیرینی‌جات ممکن است به مرور بیشتر شود. یک نشانه اعتیاد به قند این است که برای رفع هوس خود به مقدار بیشتری از این ماده احتیاج پیدا می‌کنید. اولش یک اسکوپ بستنی کفایت می‌کند اما هر چه اعتیاد شما بیشتر می‌شود به قند بیشتری برای رفع هوس خود نیاز دارید.

۳- همیشه هوس شیرینی‌جات می‌کنید

بعد از خوردن زیاد مواد قندی، قند خون افت می‌کند چون انسولین ، آن همه قندی که به سمت سلول‌ها می‌رود را پس می‌زند تا قند به بدن آسیب نزند. این افت قند باعث کاهش سطح قند خون و ایجاد هوس‌های بیشتر می‌ شود.

۴- سعی کرده اید که مصرف شیرینی‌جات را کنار بگذارید اما دچار نشانه‌های عجیبی شده‌اید

اعتیاد به قند می‌تواند هم اعتیاد رفتاری باشد یعنی عادت کرده‌اید بعد از غذا یا اوقات مشخصی از روز مواد قندی بخورید و هم اعتیاد شیمیایی.

وقتی برنامه همیشگی خود را کنار بگذارید یا آن را مختل کنید، بدن شما ممکن است از خود نشانه‌های رنج یا ترک اعتیاد را بروز دهد. قطع ناگهانی مصرف قند می‌تواند بدن را دچار نشانه‌هایی شبیه به ترک اعتیاد کند. برخی از شایع‌ترین نشانه های اعتیاد قند ممکن است شامل سردرد، بی‌حالی یا احساس خستگی، هوس‌های غذایی، دردهای عضلانی، حالت تهوع، باد روده و نفخ و حتی بی‌خوابی باشد. در اغلب موارد این نشانه‌ها بعد از ۲۴ ساعت تشدید می‌شوند. بهترین راه برای ترک قند، کنار گذاشتن تدریجی آن است. برای این کار هر بار، مقداری از مصرف خود را کاهش دهید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب راه‌ های شناسایی دیابت نوع یک را بخوانید.

 

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۷:۱۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۳:۴۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…