راهکارهایی برای درمان بی ‌خوابی

۵
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عوامل متعددی در بیدار ماندن شبانه و از این پهلو به آن پهلو چرخیدن وجود دارد.خواه دلواپسی شما در مورد شغل باشد یا استرس در مورد نگرانی‌های مالی و یا فقط یک بی‌خوابی ساده. زمانی که نمی‌توانید بخوابید، پیامد جدی آن، احساس کسالت و خواب آلودگی در صبح روز بعد می‌باشد.
درمان بی ‌خوابی

خواب یکی از مهمترین عوامل در حفظ سلامت بدن است. مشکلات مربوط به خواب می‌تواند منجر به افزایش وزن و ابتلا به بیماری شود. داشتن مشکل خواب نیز پیامدهایی دارد از جمله کاهش راندمان کاری، عقب ماندن از انجام کارها، اتفاقات مربوط به کار و هزینه‌های زیاد مراقبت‌های پزشکی. در این مطلب از مجله دلتا درباره راهکارهایی برای درمان بی ‌خوابی صحبت خواهیم کرد.

درمان‌هایی برای رفع بی خوابی

اگر نمی‌توانید بخوابید و از این مشکل رنج می‌برید، نگاهی به این درمان‌های طبیعی بیندازید. بسیاری از این درمان ها، به اصطلاح، به بهداشت خواب شما کمک کرده و آن را بهبود می‌بخشد. به عبارت دیگر، ایجاد الگوهای مختلف و عادات خواب خوب، برای داشتن یک خواب شبانه با کیفیت بالا و همچنین بالا بردن سطح هوشیاری روزانه شما، لازم و ضروری می‌باشد.

عوارض و درمان بی خوابی

 ذهن خود را آرام کنید

برای کمک به غلبه کردن بر مشکلات خواب خود، یک یا دو ساعت قبل از خواب، به جای اینکه بخواهید با جبر و زور به خواب بروید، یک رمان خوب یا کتابی که باعث رشد معنوی شما می‌شود را مطالعه کنید. این تمرین به بدن شما اجازه می‌دهد تا به آرامش برسید. اما از خواندن کتاب‌های هیجان انگیز و تحریک کننده مغز، خودداری کنید، شما می‌خواهید با آرامش به خواب بروید نه اینکه بیدار بمانید تا ببینید صفحات بعدی کتاب، چه می‌گویند!

این عاملی کلیدی برای کاهش استرس، مخصوصا قبل از خواب است. برای اکثر افرادی که رژیم غذایی نیز دارند، استرس، باعث اختلال خواب می‌شود و نقشی اساسی در بیدار نگه داشتن شما در شب ایفا می کند، ذهن شما به طور دائم در حال تفکر است و شما ظاهرا قادر به ساکت کردن مغز خود نیستید.

 یک برنامه خواب منظم داشته باشید

یکی دیگر از عوامل کلیدی در داشتن یک خواب خوب، داشتن یک ریتم مناسب شبانه روزی و یکی بودن آن با برنامه منظم خواب حتی در تعطیلات آخر هفته می‌باشد. به این ترتیب، بدن شما برای رفتن به تخت خواب و بیدار شدن در یک ساعت معین آماده می‌شود. همچنین با داشتن یک برنامه منظم، به راحتی می‌توانید بخوابید و به طور طبیعی از خواب بیدار شوید. هدف از برنامه منظم خواب، به طور متوسط هشت ساعت خواب با کیفیت در شب است.

 نوشیدن چای بابونه

اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید بعد از شام، یک نوشیدنی گرم بنوشید، چای بابونه مناسب است. مزه مزه کردن این نوشیدنی گرم قبل از خواب به شما احساس راحتی می‌بخشد. نوشیدن چای طبیعی بدون کافئین نیز اثر آرام بخشی بر روی بدن دارد.

از مصرف شکر و کربوهیدرات‌های ساده، در انتهای شب پرهیز کنید

خودداری از خوردن شیرینی‌هایی مانند شکلات، کربوهیدرات‌های ساده، آب میوه یا میوه‌هایی با گلیسمی ( شاخص قند خونی) زیاد قبل از خواب، باعث افزایش انرژی می‌شوند و شما از گرسنگی بیدار می‌شوید و به معنای واقعی کلمه، باعث افزایش مشکل نخوابیدن شما می‌شود. زیرا این مواد می‌توانند قند خون را افزایش دهند. در عوض، کمی پروتئین با سبزیجات یا مقدار کمی کربوهیدرات پیچیده با پروتئین بخورید که باعث ترشح هورمون ملاتونین می‌شوند و به شما کمک می‌کنند که سریع به خواب بروید!

پیشنهاد مطالعه: مطلب تاثیر کم خوابی و پر خوابی بر سلامت قلب را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱:۱۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۰:۰۰ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۹:۵۴ ق٫ظ

    خیلی عالی بود

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۹:۱۶ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…