تحلیل آینده بازار مسکن تا پایان سال ۹۷

۲
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
علی سیار مدیر معاملات آژانس 850 دلتا در مصاحبه با مجله دلتا ضمن تحلیل بازار مسکن، گفت:شرایط فعلی مناسب آن دسته از خریداران مصرفی است که از توان مالی متناسب با قیمت ‌ها برخوردار هستند.
تحلیل آینده بازار مسکن

خریداران خانه که از توان مالی مناسب برای خرید برخوردارند در شرایط کنونی بازار مسکن اقدام به خرید کنند. یکی از مدیران معاملات آژانس ۸۵۰ در گفت و گو با مجله دلتا ضمن تحلیل آینده بازار مسکن تا پایان سال۹۷ گفت: از آنجا که بازار مسکن مطابق هر سال در سه ماهه پایانی با کاهش  حجم معاملات روبه‌رو می‌شود، خرید در شرایط رکود می‌تواند تا حد مطلوبی منافع خریدار را تامین کند.

بازار از نبود ثبات رنج می‌برد

نظر به اینکه شرایط خاص سال ۹۷  از طرفی با رکود در بخش معاملات از اواسط تابستان همراه بوده و از طرف دیگر با انتشار اخباری در ارتباط با افزایش سقف وام مسکن با هدف رونق بازار،  مواجه شده پیش‌بینی و تحلیل آینده بازار مسکن تا حد زیادی با اما و اگر همراه است. از این رو مجله دلتا در گفت و گو با یکی از کارشناسان بازار مسکن به تحلیل گمانه‌ زنی‌ها پیرامون آینده بازار مسکن مبادرت کرده است.

تحلیل بازار مسکن

 علی سیار، از مدیران آژانس ۸۵۰ مسکن دلتا در گفت گو با مجله دلتا، ضمن پیش‌بینی سه ماهه بازار مسکن به سوالاتی در ارتباط با شرایط فعلی بازار مسکن، تاثیر وام مسکن جدید بر بازار پاسخ داد و در نهایت با تحلیل آینده بازار مسکن گفت: بازار هم اکنون از نبود ثبات رنج می‌برد و آنچه پیش‌بینی و تحلیل بازار را سخت کرده است اطمینان نداشتن مردم به شرایط کلی بازار است.

تحلیل سه ماهه بازار مسکن

تحلیل دقیق در مورد آینده بازار ملک کار ساده‌ای نیست

وی در پاسخ به این پرسش که بازار مسکن هم اکنون با تحلیل‌های گوناگون  مواجه شده است گفت: متاسفانه اظهارنظر افراد نا آگاه و غیر حرفه‌ای که سابقه چندانی در حوزه مسکن ندارند به افزایش التهاب و نوسان در بازار دامن می‌زند. درحالی که  آنچه مردم هم اکنون در ارتباط با شرایط بازار نیاز دارند تحلیل دقیق از شرایط بازار است.

پرسش هایی که روزانه مراجعان از ما دارند نیز شاهد این مدعا است. اعم پرسش‎ها در این مورد است که، در سال ۹۷خانه بخریم یا دست نگه داریم؟ خانه بخریم یا زمین؟ حتی برخی در مراجعات حضوری مایلند از  آخرین اخبار مسکن و تحلیل آینده بازار مسکن آگاه شوند که همه این موارد حاکی از درست نبودن پیش‌بینی‌ها و تحلیل ها در مورد بازار مسکن است.

سیار در ادامه افزود: مردم باید  بدانند  که متاسفانه به دلیل نوسان‌های بازار و شرایط خاص حاکم بر آن، ارائه تحلیل دقیق و مطمئن چندان کار ساده‌ای نیست. براین اساس یک مشاور حرفه‌ای در این شرایط صرفا”به واقعیت‌ها استناد می‌کند تا مطمئن‌ترین گزینه را با توجه به اوضاع بازار، به متقاضیان مسکن پیشنهاد دهد. واقعیت بازار هم اکنون نشان می‌دهد که معاملات مسکن در شرایط رکود است و این فرصتی مناسب برای خریداران واقعی است که توانایی مالی متناسب با قیمت‌های کنونی برای خرید خانه را دارند.

جدید ترین تحلیل بازار مسکن نشان می‌دهد که، رکود در شرایط فعلی بازار،فرصتی مناسب برای متقاضیانی است که از توان کافی برای خرید برخوردار  هستند، چرا که در این مقطع به دلیل نبود مشوق‌های موثر در بخش تقاضا، خریداران واقعی می‌توانند خانه مناسب خود را پیدا کنند.

ورود سرمایه به بخش ساخت و ساز منجر به رونق خواهدشد

مدیر معاملات آژانس برتر دلتا در آبان ۹۷ در پاسخ به این پرسش که آیا کاهش التهابات بازار ارز و سکه منجر به جذابیت بیشتر بازار مسکن برای سرمایه‎گذاری خواهد شد یا نه گفت: همانطور که گفته شد، ارائه تحلیل جدید در بازار مسکن نیازمند شرایط منطقی در بازار است. خبرهایی در ارتباط با ورود سرمایه‌های مردم  به بازار مسکن که پیش تر در بازار طلا و ارز سرمایه‌گذاری شده بود، وجود دارد که به نظر می‌رسد می‌تواند سرمایه‌گذاری مطمئن‌تری باشد.

جدیدترین تحلیل بازار مسکن

سیار درباره رونق بازار مسکن گفت: همه دست اندرکاران بازارمسکن و خریداران از رونق سود خواهند برد چرا که در شرایط رونق ما با رقابت در عرضه مواجه هستیم و این یعنی فضای بیشتر برای انتخاب از سوی خریدارانی که قصد دارند خانه‎دار شوند. به‎طور منطقی اگر ورود سرمایه به بازار مسکن در بخش ساخت و ساز بیشتر باشد، بازار با رونق در عرضه و در نهایت رونق در بخش خرید همراه خواهد بود.

افزایش تسهیلات خرید مسکن به صرفه نیست

وی در  پاسخ به این پرسش که آیا افزایش سقف وام جدید مسکن می‌تواند به رونق بازار منجر شود گفت: خریداران واقعی قشرهایی هستند که یا خانه اولی به حساب می‌آیند یا پس انداز چندانی برای خانه دار شدن ندارند. خانواده‌ای که تا الان نتوانسته از تسهیلات مسکن برای خرید خانه استفاده کند احیانا” امکان سپرده گذاری و باز پرداخت اقساط وام  را ندارد.

مدیر معاملات آژانس ۸۵۰ دلتا در پایان گفت : انتظار چندانی نباید داشت که با افزایش سقف تسهیلات به ۳۰۰ میلیون یا بیشتر در بخش تقاضا رونق واقعی ایجاد شود. چراکه امکان بازپرداخت اقساط با توجه به درآمد ماهانه بسیار کاهش می یابد و این تسهیلات می‌تواند یک شوک مقطعی در بخش تقاضا ایجاد کند. براین اساس ما در بخش مسکن ابتدا نیازمند حمایت از تولید و کاهش قیمت ساخت و سپس افزایش میزان وام بانرخ بازپرداخت منطقی اقساط وام مسکن هستیم.

برای دیدن مطالب بیشتر پیرامون این گزارش، صفحه خبر و گزارش در مجله دلتا را ببینید.

۲ دیدگاه

  1. سهیل

    ۱۷ آذر ۱۳۹۷ در ۲:۳۸ ق٫ظ

    تحلیل. خوبی بود. حرفای کارشناسی. که خودش درگیر. بازار هست حتما با تجربه عملی. داشته. بازم از این تحلیل. بدین.

    پاسخ

    • رضا عدالت

      ۱۷ آذر ۱۳۹۷ در ۱:۲۹ ب٫ظ

      ممنون از توجه شما، مجله دلتا رسالت خود را پیگیری موضوعات مورد توجه مخاطبان وفادار خود می داند. از این رو انجام گفت و گوهای اینچنین در دستور کار قرار گرفته است.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…