شهرهای عجیب ایران را بشناسیم

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تنها آداب‌و‌رسوم فرهنگ‌ها و اقوام مختلف نیست که ممکن است بعضی اوقات به نظرمان عجیب و غریب باشد. بعضی از شهرها ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند که باعث شده است به‌عنوان عجیب‌ترین شهرهای ایران شناخته شوند.

در یکی از شهرهای ایران کولر وجود ندارد، در یکی دیگر از این شهرها هیچ گورستانی نیست و در یک شهر دیگر، هیچ کوچه‌ای دیده نمی‌شود. می‌خواهیم در ادامه این متن از دلتامگ تعدادی از شهرهای عجیب ایران را معرفی کنیم تا بیشتر از قبل با آن‌ها آشنا شوید.

اندیمشک، شهر سدهای جهانی

اندیمشک تنها شهری است که سه سد جهانی در آن وجود دارد و باعث شده است این شهر به یکی از عجیب‌ترین شهرهای ایران تبدیل شود. سدهای کرخه، دز و بالا‌رود بیش از ۸۰ درصد از برق مورد نیاز شهرهای ایران را تامین می‌کنند.

اندیمشک

پاوه، شهر بدون چراغ قرمز

پاوه در نزدیکی مرز ایران و عراق قرار گرفته است و به شهر «هزار ماسوله» شهرت دارد. جالب است بدانید در این شهر هیچ چراغ قرمزی وجود ندارد و همین موضوع باعث شده است این شهر یکی از شهرهای عجیب در ایران باشد.

لار، شهر بدون کوچه

لار تنها شهر خاورمیانه است که کوچه ندارد. بعد از زلزله‌ای که در آن رخ داد به ویرانه‌ای تبدیل شد و در زمان نوسازی شهر، آن را به‌صورتی ساختند که هیچ کوچه‌ای در آن وجود ندارد و همه خیابان‌هایش اصلی هستند و به ‌هم می‌رسند.

چالدران، شهر بدون کولر

چالدران یکی از شهرهای عجیب است که در خانه‌های آن کولر وجود ندارد، حتی در روزهای گرم تابستان نیازی به روشن کردن کولر در خانه‌های این شهر نیست. این شهر بین کوه‌های زاگرس و نزدیک به پارک‌های جنگلی اطراف کوهستان قرار دارد، به همین دلیل آب‌و‌هوای خیلی مطبوع و خنکی دارد.

مطلب پیشنهادی:  سفر یک روزه تابستانی اطراف تهران

اردکان، شهر ثروتمندها

اردکان یکی از شهرهای عجیب در ایران است که به شهر ثروتمندها شهرت دارد. مردم اردکان جزو مرفه‌ترین مردم ایران‌ به شمار می‌روند.

اردکان

فردوس، شهر امن

فردوس دومین شهر امن در جهان شناخته شده است. در این شهر آمار دزدی و سرقت وجود ندارد و مردم به راحتی در خانه‌ها یا ماشین‌هایشان را باز می‌گذارند و نگران سرقت وسایل خود نیستند.

اسفراین، روستای نابیناها

روستای اسفراین که از توابع شهر اسفراین است یکی از شهرهای عجیب در ایران است، دلیل آن نابینا به دنیا آمدن ساکنین آن است. برخی از حیوان‌های این منطقه مثل گاو و گوسفندها هم نابینا متولد می‌شوند.

اسفراین

جلفا، شهر بدون گورستان

در این شهر هیچ گورستانی وجود ندارد و افرادی را که فوت می‌کنند، برای دفن کردن به روستاهای اطراف می‌برند.

یک نظر

  1. ناشناس

    9 دی 1402 در 0:33 ق.ظ

    خوب بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

بهار امسال به ناشناخته‌ترین جاهای دیدنی رم سفر کنید!

جاهای دیدنی رم از کولوسئوم تا پله‌های معروف اسپانیایی آن هر کدام یادآور برگی از تاریخ پر ف…