این جاذبه‌های جهان به زودی نابود می‌شوند!

۱۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با مجله دلتا همراه باشید و نگاهی به این لیست بیندازید تا ببینید چگونه انسان‌ها می‌توانند بر روی جاذبه‌های گردشگری تاثیر منفی بگذارند.
نابودی جاذبه های جهان

در حال حاضر به دلیل پیشرفت فناوری، سفر به مکان‌های مختلف راحت‌تر شده و نتیجه این سفرها آشنایی با فرهنگ‌ها و مشاهده چشم‌اندازهای زیباست. سفر به مکان‌های مختلف، مزایای اقتصادی بسیاری برای آن منطقه دارد اما با افزایش تعداد گردشگران، شاهد نابودی جاذبه های جهان خواهیم بود. با مجله دلتا همراه باشید تا با مناطق توریستی در معرض نابودی آشنا شوید.

نابودی جاذبه های جهان

جزایر مالدیو

جزایر مالدیو در اقیانوس هند قرار دارد. مالدیو کم‌ارتفاع‌ترین کشور دنیاست و بطور متوسط فقط یک‌ونیم متر از سطح دریا ارتفاع دارد. گرم شدن زمین، ذوب یخچال‌های طبیعی و بالا آمدن آب دریاها تهدیدی جدی برای این کشور و ساکنان آن محسوب می‌شود.
جزایر مالدیو، نابودی جاذبه های جهان

پارک ملی ever glades آمریکا

Ever glades بزرگترین باتلاق جهان است که صدها گونه از جانوران و گیاهان در آن زندگی می‌کنند. سدهایی که در رودخانه‌های مجاور آن بنا شده این پارک طبیعی را در خطر نابودی قرار داده است. در طول ۱۰۰ سال گذشته نصف پوشش سطحی این منطقه از بین رفته است؛ اگر این روند همینطور ادامه پیدا کند، شاهد نابودی جاذبه های جهان خواهیم بود.
پارک ملی ever glades آمریکا ، نابودی جاذبه های جهان

المپیا در یونان

المپیا مکان برگزاری بازی‌های المپیک در یونان باستان است. به دلیل تابستان‌های گرم که هر سال هم گرمتر می‌شوند، آتش‌سوزی‌های طبیعی در این منطقه اتفاق می‌افتد که زادگاه بازی‌های المپیک را تهدید به نابودی می‌کند.
المپیا، نابودی جاذبه های جهان

دره شاهان در مصر

دره شاهان در فاصله ۵۰۰ کیلومتری جنوب قاهره قرار دارد و از جمله مکان‌هایی است که در آن فرعون‌های مصر و دیگر افراد بزرگ خاندان پادشاهی دفن شده‌اند. سطح رطوبت و رشد قارچ به دلیل بخار ناشی از تنفس هزاران نفر از گردشگرانی که به صورت روزانه از این منطقه بازدید می‌کنند باعث تخریب دیواره مقبره‌های دره شاهان شده و این روند به معنای ناپدید شدن این آثار طی ۱۵۰ تا ۵۰۰ سال آینده خواهد بود.
دره شاهان، نابودی جاذبه های جهان

دریای مرده

دریای مرده به دلیل آب معدنی‌‌اش بازدیدکنندگان بسیاری را به سوی خود جلب کرده است. وسعت این دریاچه که در مرز اردن و اسرائیل قرار دارد در ۴ دهه اخیر یک سوم کاهش داشته است؛ دلیل اصلی آن هم رود اردن است که به این دریاچه می‌ریزد. این دریاچه به دلیل کاهش بارندگی جهت خود را تغییر داده  و باعث نابودی جاذبه های جهان شده است.
دریای مرده، نابودی جاذبه های جهان

ونیز

شهر زیبای ونیز در ایتالیا که بر روی آب بنا شده است و تردد در آن به وسیله قایق صورت می‌گیرد. سیلاب‌های دوره‌ای که در این شهر تاریخی رخ می‌دهد، باعث می‌شود گاهی سطح آب به حدود یک‌ونیم متر بالاتر از سطح دریا برسد. پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۵۰ سطح آب حدود ۵۰ سانتی‌متر از حد کنونی‌اش بالاتر برود؛ این یعنی اگر تا آن زمان اقدامات حفاظتی لازم انجام نشود شهر در آستانه تخریب کامل قرار خواهد گرفت.
ونیز، نابودی جاذبه های جهان

دیواره بزرگ مرجانی

دیواره بزرگ مرجانی که بزرگترین مجموعه صخره‌های مرجانی در دنیا به شمار می‌رود در شرق کشور استرالیا قرار دارد. بیشتر مساحت این مجموعه که یکی از جاذبه های توریستی استرالیا به شمار می‌رود در قالب یک پارک ملی دریایی از سوی دولت این کشور به منطقه حفاظت شده تبدیل شده است. به دلیل آلودگی آب در این منطقه، ماهیگیری بیش از حد و گرم شدن زمین در خطر نابودی کامل قرار دارد.
دیواره بزرگ مرجانی ، نابودی جاذبه های جهان پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های جهانگردی، اقامت بر فراز آسمان اتریش را مطالعه کنید.

۱۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۹:۱۵ ب٫ظ

    بهترین برنامه خیلی آموزنده وجالب ودارای اطلاعاتی که تابه حال هیج جاندیده بودم ممنون ازسازنده گرانقدرش سپاس فراوان ?❤

    پاسخ

  2. فهیمی

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۵۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۹:۲۳ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۹:۵۱ ب٫ظ

    چه بد

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۹:۰۱ ب٫ظ

    خوب

    پاسخ

  6. هادی

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۸:۳۸ ب٫ظ

    سلام بسیار مناسب وعالی بود

    پاسخ

  7. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۸:۳۵ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۶:۲۸ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۵:۱۳ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  10. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۵:۰۳ ب٫ظ

  11. فریاد بابائی

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۵۸ ب٫ظ

    بسیار عالی بود، ممنون از نویسنده‌ و مجموعه‌ی مجله‌ی دلتا، از این اخبار زیست محیطی توریستی??

    پاسخ

  12. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۷ ق٫ظ

    عالی یود مثل همیشه. ممنون ازتون

    پاسخ

  13. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۹:۴۸ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…