کاهش نرخ دلار، قیمت مسکن را کمتر می‎کند؟

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با کاهش نرخ دلار و طلا انتظار می رود که مسکن نیز ارزان شود. کارشناسان پیش بینی می کنند که قیمت مسکن تا پایان سال ثبیت می شود.
افزایش نرخ دلار و تاثیر آن بر قیمت مسکن

کاهش نرخ دلار و طلا در روزهای گذشته تا حدودی بر بازار مسکن تاثیر گذاشته است. انتظار می‎رود که قیمت خانه در روزهای آینده کمتر از قیمت های کنونی شود.

به گزارش مجله دلتا به نقل از ایسنا، مصطفی‌قلی خسروی ریئس اتحادیه مشاوران املاک تهران معتقد است: از آن‎جا که توان خرید متقاضیان کاهش یافته است، بازار مسکن دیگر کششی برای افزایش قیمت مجدد ندارد و امید می رود تا پایان سال ۹۷ این بازار به ثبات برسد.

در‎پی رشد ۹۱ درصدی قیمت مسکن، معاملات ملکی ۵۴ درصد افت کرده که نشان دهنده  رکود بازار مسکن است. این درحالی است که پیش‌بینی می‌شود این روند نزولی همچنان ادامه داشته باشد.

با کاهش نرخ دلار انتظار می‌رود که تورم بازار مسکن که بیشتر متوجه واحدهای کم متراژ و کوچک بوده است، متوقف شود. کارشناسان معتقدند: کاهش قیمت مسکن و ثبات قیمت املاک، فقط با ثبیت نسبی اقتصاد کلان میسر خواهد شد.

کاهش نرخ دلار ، قیمت مسکن را کمتر می کند؟

با این‎حال، کارشناسان حوزه مسکن از اعلام قیمت‎ها خودداری می‌کنند.خسروی در پاسخ به این پرسش که چرا قیمت مسکن از سوی مسئولان اعلام نمی‌شود، گفت: « به اعتقاد من هر نوع اظهارنظر درخصوص کاهش یا افزایش قیمت مسکن به ضرر مردم است. اگر قیمت مسکن کاهش یابد ما آن را به فال نیک می‌گیریم، اما کسانی که چنین مطالبی را مطرح می‌کنند باید این موضوع را هم در نظر بگیرند که بازار مسکن تابع عرضه و تقاضا است.»

بر اساس گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن تهران در آبان ماه سال۱۳۹۷، میانگین قیمت خرید و فروش یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران به ۹ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان رسیده است که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته ۹۱.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین تعداد معاملات انجام شده طی ماه یاد شده، ۶۹۰۰ مورد بود که نسبت به آبان ماه سال گذشته، ۵۳.۶ درصد و ماه پیش از آن ۲۶.۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد قیمت مسکن، افزایش قیمت مسکن، قیمت مسکن در تهران و  تثبیت قیمت مسکن به مجله دلتا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…