درمان سنگ کلیه با رژیم غذایی

۵
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سنگ کلیه به‌طور معمول در کلیه تشکیل می‌شود و از طریق جریان ادرار از بدن خارج می‌شود.
علائم سنگ کلیه

سنگ کلیه می‌تواند به اندازه یک دانه ماسه باشد و شما می‌توانید آن را بدون این که حتی حسش کنید از طریق ادرار دفع نمایید. اما یک سنگ کلیه بزرگتر می‌تواند جریان ادرار فرد را مسدود کند و به شدت به فرد صدمه بزند. بعضی از بیماران مبتلا به این بیماری می‌گویند درد این بیماری می‌تواند حتی بدتر از زایمان باشد. در این مطلب از مجله دلتا درباره علائم سنگ کلیه صحبت خواهیم کرد.

این تکه‌های سخت زمانی در بدن شکل می‌گیرند که مواد معدنی موجود در ادرار شما با هم ترکیب شده و به قطعات سختی تبدیل شوند.

درمان بیماری سنگ کلیه

 

رژیم غذایی

آنچه که شما در طول روز می‌خورید می‌تواند نقش مهمی را در سلامت بدنی ایفا نماید.

شایع ترین نوع سنگ کلیه زمانی اتفاق می‌افتد که کلسیم و اگزالات در زمانی که کلیه‌ها در حال تولید ادرار هستند به یکدیگر بچسبند. اگزالات ماده شیمیایی است که در بسیاری از غذاها و سبزیجات سالم وجود دارد. اگر قبلا به این نوع سنگ‌ها مبتلا شده‌اید، پزشک ممکن است از شما بخواهد غذاهایی را که حاوی مقدار زیادی اگزالات هستند محدود نمایید. این غذاها عبارتند از:

  • اسفناج
  • ریواس
  • بلغور جو

چاقی

از عوامل دیگر ایجاد کننده سنگ کلیه اضافه وزن است. احتمال این که افراد چاق به بیماری سنگ کلیه مبتلا شوند تقریبا دو برابر انسان‌های معمولی است. چاقی زمانی معنا می‌یابد که شاخص توده بدنی شما ۳۰ درصد یا بالاتر از میزان متعادل، برای بدن شما باشد.

جراحی‌های کاهش وزن می‌تواند به شما کمک کند که چربی‌های اضافی خود را دفع کرده و سلامت خود را بهبود ببخشید اما همین عمل‌های جراحی نیز می‌توانند باعث ایجاد سنگ‌های کلیه شوند.

سدیم

سدیم ماده‌ای است که شما بیشتر آن را از طریق نمک غذایی جذب می‌کنید. این ماده نیز می‌تواند شانس شما را برای ابتلا به انواع مختلفی از سنگ‌های کلیه افزایش دهد. بنابراین در هنگام مصرف تنقلات شور، غذاهای کنسرو شده، گوشت بسته بندی شده و سایر غذاهای فرآوری شده باید مراقب باشید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب راه‌های پیشگیری از سنگ کلیه را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ولی الله بابایی

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۹:۵۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۹:۲۱ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۳:۵۹ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۲۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…