واحد های مسکونی قدیمی در اولویت خرید متقاضیان

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افزایش 40 درصدی قیمت مسکن در کشور و رشد 90 درصدی آن در تهران سبب شده است تا متقاضیان مصرفی به خرید واحدهای مسکونی قدیمی اقبال بیشتری نشان دهند.
خرید واحدهای قدیمی ساز

رشد قیمت مسکن طی یک سال گذشته در کشور که در بعضی شهرها مثل تهران به بیش از ۹۰ درصد رسید، منجر به تغییر رفتار بازار به خصوص در بین متقاضیان مصرفی شده است. آمارها حاکی است که، واحد های مسکونی قدیمی جذابیت و مزیت بیشتری برای خریداران دارد  و در اولویت خرید متقاضیان مصرفی قرار گرفته است.

به گزارش مجله دلتا، واحد های مسکونی قدیمی با عمر بنای بیش از ۱۵ سال طی ماه‌های اخیر مورد اقبال متقاضیان مصرفی قرار گرفته و دلیل آن مناسب بودن این خانه ها با توان قشر متوسط خریداران است.

درشرایطی که مالکان بیش از دومیلیون و پانصد هزار واحد خالی در کشور  منتظر افزایش قیمت هستند و ۵۰۰ هزار از این واحدها در تهران ساخته شده، سهم عرضه واحدهای مسکونی قدیمی در بازار بیشتر شده است. چرا که این واحدها به طور میانگین بین ۲۰ تا ۲۵ درصد ارزان‌تر از قیمت متوسط هر مترمربع  آپارتمان‌های مسکونی در منطقه مورد نظر هستند.

افزایش خرید واحد های مسکونی قدیمی،بازار را ملتهب نکرده است

خرید واحدهای قدیمی ساز

اینکه تقاضا برای، خرید واحدهای مسکونی قدیمی منجر به افزایش غیر منطقی قیمت‌ این واحدها منجر نشده به این دلیل است که واحدهای مسکونی قدیمی و ۱۵ سال به بالا همواره بیش از نوساز‌ها به بازار مسکن عرضه شده است . بنابراین به رغم افزایش تقاضا در این بخش و جهش عمومی قیمت واحدهای نوساز و با عمرکم در ماه‌های اخیر که باعث کاهش توان خرید متقاضیان شده است، میزان تقاضا از عرضه برای خرید واحدی های مسکونی قدیمی فراتر نرفته و به این ترتب افزایش تقاضا موجب شکل‌گیری حباب قیمتی در خانه های قدیمی نشده است.

ضمن اینکه منع پرداخت تسهیلات برای خرید واحدهای ۱۵ سال به بالا سبب شده است که یکی از گروه‌های متقاضی مسکن یعنی کسانی که برای اولین  بار قصد خرید خانه دارند،از این تسهیلات محروم شوند. بررسی موارد موجود در بازار مسکن نیز نشان می‌دهد واحدهای مسکونی قدیمی در انتظار فروش با عمر بالای ۱۵ سال در هر منطقه کمتر دچار حباب شده‌اند و به اصطلاح کارشناسان واحدهای قدیمی در هر منطقه به قیمت” رسیده‌اند.

برای دیدن مطالب مرتبط پیرامون این گزارش، صفحه خبر و گزارش در مجله دلتا را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…