کاغذ دیواری مناسب برای پذیرایی کوچک

0
7
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هنگام انتخاب کاغذ دیواری مناسب در خانه‌های کوچک باید به نکات مهمی توجه کنید تا خانه شما کوچک‌تر از آن‌چه که هست به‌نظر نرسد.
کاغذ دیواری مناسب پذیرایی کوچک

امروزه انواع دیوارپوش برای دیوار اتاق پذیرایی وارد بازار شده است که یکی از پرطرفدارترین نوع آن‌ها، کاغذ دیواری پذیرایی است. کاغذ دیواری تنوع بسیار بالایی دارد؛ اما با توجه به اینکه امروز متراژ بسیاری از ساختمان‌ها کم است، بنابراین هنگام انتخاب کاغذ دیواری باید به چند نکته توجه داشته باشید تا فضای خانه شما کوچک‌تر از حد معمول نشان داده نشود؛ در این مطلب از دلتامگ نکات مهم که لازم است قبل خرید کاغذ دیواری مناسب پذیرایی کوچک بدانید را در اختیار شما قرار دهیم.

نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مناسب پذیرایی کوچک

فضای پذیرایی یکی از فضاهای مهم خانه است که رفت و آمد در آن زیاد است. پس باید کاغذ دیواری مناسب آن خریداری شود و در زمان انتخاب دقت و سلیقه به خرج داد. اگر پذیرایی فضای کوچک داشته باشد انتخاب طرح، رنگ و جنس کاغذ دیواری باید با دقت بیش‌تری انجام شود. بنابراین، به‌دنبال مدلی از کاغذ دیواری باشید که خانه شما را بزرگ نشان دهد.

کاغذ دیواری مناسب پذیرایی کوچک

انتخاب رنگ

رنگ مهم‌ترین المان در انتخاب کاغذ دیواری است؛ خصوصا اینکه اگر فضای خانه شما کوچک باشد؛ چرا که با انتخاب کاغذ دیواری مناسب پذیرایی کوچک، می‌توانید فضای خانه را دلبازتر و بزرگتر نشان دهد؛ به طور کلی رنگ‌ها به سه دسته رنگ‌های گرم (قرمز، زرد، نارنجی و…)، رنگ‌های سرد (آبی، بنفش، سبز و…) و رنگ‌های خنثی (طوسی، سفید و…) تقسیم می‌شوند. رنگ‌های گرم همان‌طور که از اسم آن‌ها مشخص است فضا را گرم و صمیمی می‌کنند و باعث می‌شوند فضاهای کوچک، کوچک‌تر دیده شوند. رنگ‌های سرد فضا را دلبازتر و بزرگ‌تر نشان می‌دهند.
می‌توان گفت بهترین رنگ برای فضاهای کوچک، رنگ‌های سرد هستند. همچنین رنگ‌های خنثی از جمله رنگ‌های طوسی و سفید می‌توانند فضای کوچک را بزرگ‌تر جلوه دهند. پس سعی کنید برای خرید کاغذ دیواری از رنگ‌های روشن استفاده کنید تا سالن پذیرایی را دلبازتر جلوه دهید.

مطلب پیشنهادی:  با جدیدترین مدل‌های پرده برای آشپزخانه آشنا شوید!

اگر تصمیم به انتخاب کاغذ دیواری تنها برای یک دیوار سالن پذیرایی دارید، بهتر است ترکیب رنگ روغن و کاغذ دیواری را استفاده کنید. به‌این‌صورت که برای دیوارهای رنگی از رنگ روشن و دیواری که قرار است بر روی آن کاغذ دیواری نصب شود، رنگ تیره را انتخاب کنید.

کاغذ دیواری مناسب پذیرایی کوچک

 

توجه به طرح در کاغذ دیواری مناسب پذیرایی کوچک

یکی‌دیگر از عوامل مهم در انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای فضاهای کوچک طرح و نقشی است که بر روی کاغذ دیواری‌ها حک شده است. خوب است بدانید کاغذ دیواری با طرح‌های درشت، بزرگ و شلوغ فضا را کوچک‌تر جلوه می‌دهند، زیرا بزرگ‌تر به‌نظر می‌رسند. اما کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های ساده، مینیمال و کوچک باعث عمق دادن به فضا می‌شوند و سالن پذیرایی بزرگ‌تر دیده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

با کابینت‌های مدرن آشپزخانه ای زیبا داشته باشید

کابینت‌های مدرن نوعی کابینت آشپزخانه هستند که با خطوط تمیز، سطوح صاف و عدم وجود جزئیات مشخ…