عوارض خوردن نمک زیاد چیست؟

۹
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با مصرف غذاهای شور و پرنمک، مقدار زیادی سدیم وارد بدن می‌شود. به دنبال آن بدن مقدار زیادی آب جذب می‌کند تا بتواند سدیم اضافی را خارج کند. این امر باعث افزایش فشارخون در بعضی از افراد خواهد شد. بنابراین آب اضافه شده به بدن باعث افزایش فشار بر قلب و رگ‌های خونی می‌شود.
عوارض مصرف زیاد نمک

برای اینکه از نظر چشایی از غذا لذت ببریم، وجود نمک ضروری است، اما مصرف زیادش خطرناک بوده و عواقب ناخوشایندی خواهد داشت. در این مطلب از مجله دلتا درباره عوارض مصرف زیاد نمک صحبت خواهیم کرد.

عوارض مصرف زیاد نمک بر بدن

 می‌تواند باعث افزایش فشار خون شود

نمک می‌تواند فشار خون شما را زیاد کند، تا حدی که ممکن است شما را دچار سکته یا نارسایی‌های قلبی کند!

 می‌تواند باعث ایجاد سرطان معده شود

افرادی که در برنامه‌ غذایی خود مقدار زیادی نمک مصرف می‌کنند، به نسبت دیگران بیشتر در معرض ابتلا به سرطان هستند. هلیکوباکتر پیلوری، نوعی باکتری است که در بیماری‌های مرتبط با معده همچون سرطان یا زخم معده دخیل است.

نمک به آستر معده‌ شما آسیب رسانده و آن‌ را در برابر این باکتری آسیب پذیر می‌سازد. همچنین به یاد داشته باشید که مردان نسبت به زنان به میزان بیشتری در خطر ابتلا به سرطان قرار دارند.

 می‌تواند باعث اختلالات کلیوی شود

سنگ کلیه بیماری دردناکی است که متاسفانه این روزها بطور تصاعدی در حال گسترش است. مقصرش هم نمک است! زمانی هم خطرناک  خواهد شد که با فشار خون بالا همراه شود. این دو عامل باعث خواهد شد تا کلسیم اضافه از طریق ادرار دفع نشود. ازدیاد کلسیم نیز باعث بوجود آمدن سنگ کلیه خواهد شد. علاوه بر این، فشار خون نیز باعث خواهد شد فشار بیشتری بر کلیه وارد شود.

 می‌تواند باعث ایجاد نفخ شود

یکی از عوارض مصرف زیاد نمک، نفخ است که معمولا به دلیل نگهداری آب، درون بدن رخ می‌دهد. مصرف زیاد نمک می‌تواند شرایطی را فراهم بیاورد که بدنتان آب در خود نگه دارد. شما می‌توانید با کاهش مصرف نمک، بلافاصله شاهد کاهش نفخ معده‌ خود باشید.

 می‌تواند باعث پوکی استخوان شود

خانم‌ها شدیدا مستعد پوکی استخوان و همینطور دارای استخوان‌بندی ضعیف هستند. هنگامی که بین مردان و زنان مقایسه انجام دهیم، زنان ریسک بسیار بالاتری را در این زمینه پذیرا هستند.

برنامه غذایی پر نمک، باعث کاهش کلسیم خواهد شد. همچنین مصرف زیاد نمک، رابطه‌ مستقیم با دریافت زیاد سدیم داشته و سدیم زیاد هم مساوی با ضعف استخوان‌بندی است. زمانی هم که بدنتان کمبود کلسیم پیدا کند، روده‌های شما از استخوان‌ها کلسیم جذب می‌کنند. پس یکی دیگر از دلایل پوکی استخوان مصرف زیاد نمک است!

پیشنهاد مطالعه: مطلب نقش سدیم در بدن را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. مسعود

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ در ۳:۲۳ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۳:۵۹ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۳:۱۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۲۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۹:۱۷ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ در ۸:۳۲ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۵۰ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۵ ق٫ظ

    مطالب منتشرشده بارفرنس برای سلامتی عموم آحادجامعه مفیده،ورعایت اینموارد بارهزینه درمان درکشور راکاهش میدهد

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۴:۵۶ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…