صبحانه انگلیسی، یک وعده غذایی سالم

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ترکیب مارچوبه، خوراک لوبیا، قارچ و گوجه‌فرنگی کباب شده، این صبحانه فوق‌العاده مقوی را می‌سازد که می‌تواند هرکسی را عاشق این وعده غذایی یعنی صبحانه کند.
صبحانه انگلیسی

همانطور که همه ما می‌دانیم هر کشوری دارای حداقل یک غذای معروف است. بطوری که مردم دنیا با شنیدن نام آن غذا سریعا به یاد کشور خاستگاه آن می‌افتند. اما کمتر پیش می‌آید که کشوری به صبحانه خود معروف باشد. صبحانه انگلیسی که به صبحانه کامل هم معروف است، یکی از غذاهای معرفی کننده کشور انگلیس است. با مجله دلتا همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه صبحانه انگلیسی

  • روغن زیتون یک قاشق غذاخوری
  • مارچوبه ۸ عدد
  • فلفل سیاه آسیاب شده به مقدار لازم
  • پنیر کبابی ۶ تکه
  • نان تست ۲ برش
  • قارچ متوسط ۶ عدد
  • نمک به مقدر لازم
  • گوجه فرنگی درشت یک عدد
  • خوراک لوبیا چیتی یک پیمانه

طرز تهیه صبحانه انگلیسی

مرحله اول

برای شروع، ابتدا قارچ‌ها را خوب بشویید سپس آن‌ها را برش بزنید. اکنون یک ماهیتابه متوسط بردارید و یک قاشق غذاخوری روغن مایع داخل آن بریزید. ماهیتابه را روی شعله متوسط قرار دهید. قارچ‌های برش خورده را همراه با ساقه‌های مارچوبه داخل ماهیتابه قرار دهید. مواد را با کمی نمک و فلفل سیاه آسیاب شده مزه‌دار کنید و تفت دهید.

مرحله دوم

پس از حدود پنج دقیقه تفت دادن و هنگامی که قارچ‌ها نرم شدند آن‌ها را از ماهیتابه خارج کنید. آن‌ها را داخل یک بشقاب بریزید و کنار بگذارید. یک ماهیتابه گریل بردارید و گوجه فرنگی خرد شده را داخل آن بگذارید. بصورتی که قسمت برش خورده و گوشتی گوجه‌فرنگی در تماس با تابه باشد تا خوب گریل شود. تکه‌های پنیر کبابی را هم داخل ماهیتابه قرار دهید تا گریل شوند.

مرحله سوم

هنگامی که یک طرف پنیر کبابی به خوبی گریل شد آن را برگردانید و طرف دیگر را هم برای چند دقیقه گریل کنید. پس از این که پنیر کبابی و گوجه فرنگی گریل شدند، ماهیتابه را از روی شعله بردارید و کنار بگذارید.

مرحله چهارم

کنسرو لوبیا چیتی را باز کنید و داخل یک ظرف مخصوص مایکروویو قرار دهید. ظرف را داخل دستگاه مایکروویو قرار دهید تا برای چند دقیقه گرم شود. در صورتی که مایکروویو در دسترس‌ نیست، می‌توانید کنسرو لوبیا چیتی را داخل یک ماهیتابه بریزید و روی حرارت گرم کنید. فراموش نکنید که مخلوط را هر از چند گاهی هم بزنید.

مرحله پنجم

در همین حین، دو برش نان تست را داخل دستگاه تستر قرار دهید تا برشته شود. لوبیا چیتی گرم شده را داخل بشقاب بریزید. بقیه اجزای صبحانه یعنی گوجه فرنگی، پنبر کبابی، قارچ و مارچوبه را هم در کنار آن بچینید. این صبحانه خوشمزه را همراه با برش‌های نان تست برشته شده و خوش عطر نوش جان کنید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ مطلب املت بادمجان و سوسیس؛ یک صبحانه سریع و آسان را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…