غار قاتل کرمانشاه، خطرناک‌ترین غار ایران

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تصور بیشتر ما از غارها، حفره‌ای است که در دل کوه‌ها پدید آمده، قندیل‌های زیبایی از سقفش آویزان است و البته خفاش دارند! اما غارهای منحصربه‌فرد زیادی هم هستند که با غارهای معمولی دیگر فرق دارند و گاهی غارنوردی در آن‌ها حتی به قیمت از دست دادن جان تمام می‌شود.
غار قاتل

مکان‌های رمزآلود و اسرارآمیز در سراسر دنیا وجود دارند که گاه داستان‌ها و افسانه‌هایی پشت آنها است و گاه به صورت علمی توجیه می‌شوند. با دلتامگ همراه باشید تا به کرمانشاه، به رشته‌کوه زاگرس سفر کنیم و با یکی از عجیب‌ترین غارها، مرسوم به غار قاتل مکانی که افراد بسیاری را در خود دفن کرده است، آشنا شویم.

دیدنی های کرمانشاه

خطرناک‌ترین غار ایران

تا به حال به این فکر کرده‌اید که خطرناک‌ترین غار ایران در کدام شهر قرار دارد و چرا به آن لقبی هول‌انگیز داده‌اند؟ درست است که اسم کرمانشاه ما را یاد بیستون می‌اندازد، اما این شهر جاذبه‌های توریستی معروف دیگری مثل غار پرآو دارد، غاری که غارنوردی در آن آنقدر خطرناک است که تا به حال ۵ نفر جانشان را در راه کشف آن از دست داده‌اند.

این غار به شکل عمودی است و بر روی کوه‌های بلند قرار گرفته و برای رسیدن به ورودی آن باید به ارتفاع بیش از ۳ هزار متری کوه پرآو بروید.

غار قاتل ، خطرناک‌ترین غار ایران

ماجرای کشف غار قاتل

انگلیسی‌ها و بعد از آن لهستانی‌ها اولین کاشفان این غار بودند. غارنوردان زیادی کنجکاو شده بودند که بدانند در این غار چه خبر است، برای همین گاهی به صورت فردی و گاهی هم دسته‌جمعی برای غارنوردی به سمت این غار می‌رفتند ولی هر بار موقعیت سخت غار، مانعی جدی برای موفقیت بود.

سال ۱۳۷۲ دو نفر از غارنوردان حرفه‌ای پا به این غار مخوف می‌گذارند و بعد اینکه ۱۲ روز را در غار می‌گذرانند، به نقطه انتهایی آن می‌رسند. بعد از این موفقیت، انگار ترس غارنوردان هم ریخته و درهای غار به روی همه باز شد.

غارنوردان حرفه‌ای

از این پس کنجکاوی، غارنوردان زیادی را به این غار کشاند و در پی همین غارنوردی‌ها ۵ نفر به کام مرگ رفتند. البته برای افرادی هم حادثه‌هایی پیش آمد اما در نهایت نجات پیدا کردند.

غارنوردان زیادی دوست دارند که به داخل این غار تاریک بروند و جذابیت‌های پنهان آن را از نزدیک ببینند. رسیدن به انتهای این غار برای غارنوردان به شیرینی رسیدن به قله کوه‌های صعب العبور است، با این حال کانال‌های بسیار باریک غار افراد زیادی را از ادامه راه منصرف کرده است.

مطلب پیشنهادی:  با این وسیله خانه خود را مدرن و به‌روز کنید

دیدنی‌ترین جاذبه گردشگری گیلان

امن ترین شهرهای ایران برای سفر کدامند؟

با بهترین جاذبه های تفریحی اصفهان آشنا شوید!

از عجیب ترین حمام های جهان بیشتر بدانید

مناطق شگفت انگیز‌ جزیره گنج؛ انتخاب بهترین هتل در تور مالدیو