کوکوی برگ کرفس خوش‌عطر

۴
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
از خواص کرفس می‌توان به کاهش وزن، افزایش آبرسانی، کنترل فشار خون و کاهش کلسترول اشاره کرد. توجه داشته باشید که خوردن کرفس به تنهایی باعث درمان یا پیشگیری از هرگونه بیماری نمی‌شود.
کوکوی برگ کرفس

بعد از خورشت‌ها و غذاهای مفصل ایرانی، انواع کوکوها هم به عنوان یک میان‌ وعده و حتی وعده اصلی از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند. این بار می‌خواهیم طرز تهیه کوکوی برگ کرفس را به شما آموزش دهیم. این کوکو علاوه بر طعم بی‌نظیرش، بسیار خوش‌عطر و بو است. با مجله دلتا همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کوکوی برگ کرفس

  • برگ کرفس تازه ۴۰۰ گرم
  • آرد گندم ۲ قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ ۵ عدد
  • نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه کوکوی برگ کرفس

مرحله اول

ابتدا برگ‌های کرفس را خرد کنید. پیشنهاد می‌دهیم برگ‌ها را به صورت متوسط خرد کنید. نه زیاد درشت و نه خیلی ریز. دقت کنید که برگ‌ها باید تازه و شاداب باشند. برای تهیه این کوکو می‌توانید از ساقه‌های بسیار ریز کرفس هم استفاده کنید.

مرحله دوم

کرفس خرد شده را به همراه دو تا سه عدد تخم مرغ داخل یک کاسه بریزید. سپس با توجه به حجم برگ‌ها به مقدار لازم نمک، فلفل و زردچوبه داخل کاسه ریخته و مخلوط کنید. در صورتی که مقدار تخم مرغ کم بود، یک عدد دیگر هم تخم مرغ اضافه کنید. برای انسجام بیشتر کوکو، دو قاشق آرد به آن اضافه کنید و مواد را خوب با هم مخلوط کنید.

مرحله سوم

داخل یک تابه نچسب مقدار کمی روغن بریزید. وقتی روغن داغ شد، مایه کوکو را اضافه کنید. سپس حرارت را ملایم کرده و درب تابه را بگذارید تا مواد کوکو شکل بگیرد. وقتی یک طرف کوکو پخت، آن را برگردانید تا طرف دیگر هم طلایی شود. دیگر احتیاجی به گذاشتن درب تابه نیست.

کوکوی برگ کرفس خوشمزه شما آماده است. برای این که روغن آن را کمی بگیرید. کوکو را روی دستمال تمیزی قرار دهید و بعد از چند دقیقه در ظرف مناسب سرو کنید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ مطلب کوکو اسفناج خوشمزه با پنیر را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ در ۳:۱۰ ب٫ظ

  2. علی داودی.،

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ در ۶:۵۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…