قیمت ساخت یک مترمربع ساختمان، چقدر است؟

۰
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
قیمت ساخت یک متر مربع ساختمان بعد از شوک های وارد شده به بازار ارز، طلا ، سکه و دیگر بازارها، صد در صد افزایش داشته است.
قیمت ساخت یک متر مسکن

قیمت ساخت یک متر مربع ساختمان، چقدر است؟ تغییرات دائمی قیمت‎ها موجب گران‎تر شدن هزینه‎های ساخت شده است. به‎طوری که اگر امروز در یک روستای کشور بخواهیم یک خانه ۱۰۰ متری بسازیم، نزدیک به ۳۰۰ میلیون هزینه تمام شده آن خواهد بود.

دبیر انجمن انبوه سازان، گفت: «پرداخت تسهیلات مسکن نسبت به هزینه‎های ساخت، ۲۰ درصد است که مبلغ بسیار پایینی است. همچنین از طرفی هزینه خرید زمین هم به هزینه نهایی ساخت خانه اضافه می‎شود.»

به گزارش مجله دلتا به نقل از خبرآنلاین، فرشید پورحاجت در ادامه گفت: «در سال گذشته قیمت ساخت یک متر مربع ساختمان ۱.۵ میلیون تومان بود و بعد از شوک‎های وارد شده به بازار ارز، طلا ،سکه و سایر بازارها، هزینه ساخت، صد در صد افزایش داشته و قیمت ساخت یک متر مربع ساختمان به ۳ میلیون تومان رسیده است. بنابراین اگر دولت اقدام فوری نکند، ممکن است هزینه‎های ساخت و ساز افزایش یابد.»

این انبوه‎ساز در توضیح این مطلب افزود: ایران جایگاه ویژه‎ای در تولید داخلی فولاد دارد. اما قیمت این محصول سه برابر شده و همچنین مواد پتروشیمی به دلیل تحریم‎ها هم‎اکنون، تا سه برابر افزایش قیمت دارد که این امر موجب شده است به جای این‎که از قیمت مصالح ساختمانی و هزینه‎های ساخت‎و‎ساز کم شود، قیمت‎ها همچنان افزایش یابد.

قیمت ساخت یک متر مسکن

او معتقد است: اگر بخش تولید مسکن در ایران مورد توجه واقع شود، می‎توان تحریم‎ها و مشکلات و موانع ساخت را برطرف کرد. به گفته وی، با برنامه‎ریزی صحیح  دولت و مجلس، مسکن رونق می‎گیرد. در ضمن اگر به آمارهای صدور پروانه ساخت بین سال‎های ۹۱ تا ۹۶ دقت کنیم، متوجه می‎شویم  صدور پروانه ساخت بسیار کاهش داشته است . از آن‎جا که وام گران قیمت و مالیات سنگین کار تولید مسکن را سخت کرده است،این‎چنین خود را تحریم کرده‎ایم .

اگر در پی آگاهی از اخبار روز مسکن هستید،  دیگر مطالب  مجله دلتا  را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید:

هزینه ساخت یک مترمربع ساختمان در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…