دکوراسیون اتاق‌های کم‌نور و بدون پنجره

۸
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با چند ترفند ساده و ماهرانه به سادگی می‌توانید اتاق خواب بدون پنجره و کم نور خود را تبدیل به فضایی پویا، سرزنده و با نشاط کنید.
اتاق های بدون پنجره

این یک حقیقت است که تمام انسان‌ها برای اینکه زندگی سالمی داشته باشند باید از نور خورشید بهره‌مند شوند. در خانه‌های کوچک و آپارتمانی، بخصوص در خانه‌های مرکز شهر، گاهی از نظر معماری امکان ایجاد پنجره در تمام اتاق‌ها وجود ندارد و برخی از اتاق‌ها بدون پنجره طراحی می‌شوند. در این مطلب از مجله دلتا به دکوراسیون اتاق های بدون پنجره پرداخته می‌شود.

رنگ دیوارها

رنگ دیوارها باید به‌گونه‌ای انتخاب شود که فضا را دلبازتر و روشن‌تر جلوه دهد. در واقع، در مورد رنگ دیوارها متخصصان توصیه می‌کنند که رنگ‌های روشنی مانند رنگ سفید را انتخاب کنید و رنگ‌های گرمی مانند قرمز، زرد و نارنجی را در تنالیته‌های روشن، به شکلی به‌کار ببرید که باعث دلگیر شدن فضا نشوند.

چیدمان اتاق های بدون پنجره

رنگ کفپوش

برای رنگ کفپوش اتاق و فرش‌ها نیز بهتر است رنگ‌های خنثی به‌کار برده شود تا فضایی روشن‌تر و دلبازتر ایجاد شود. البته لازم است که برای ایجاد تعادل در فضا و برای ایجاد کنتراست میان رنگ‌ها، برخی مبلمان مانند شلف‌ها، میزها و… در رنگ‌های تیره‌تر انتخاب شوند. اینگونه جزئیات و کنتراست‌ها احساس نور و سایه‌های طبیعی را ایجاد کرده و باعث می‌شود اتاق دلبازتر دیده شود.

سیستم روشنایی

بزرگترین مشکل اتاق‌های بدون پنجره تاریکی است که باعث ایجاد فضایی بی‌روح و دلگیر می‌شود. البته سیستم روشنایی و نورپردازی در تمام اتاق‌ها به‌عنوان عنصری مهم و حیاتی به‌شمار می‌رود.

سیستم روشنایی

مکان‌هایی که هیچگونه نور طبیعی‌ وارد آن‌ها نمی‌شود، لازم است از سیستم‌های روشنایی متعدد و چند لایه‌ای استفاده شود تا در آن نور کافی و مورد نیاز افراد تامین شود.

تهویه هوا

برای اینکه کیفیت زندگی را در اتاق های بدون پنجره افزایش دهید، لازم است حتما یک سیستم تهویه هوای مناسب به کار برده شود. یکی از این روش‌ها، استفاده از پنکه سقفی است.

این وسیله و اکسسوار که در ماه‌های گرم سال بسیار کارآمد است، نسبت به فن‌های معمولی بسیار تاثیرگذارتر بوده و همچنین ظاهر زیباتر و خاص‌تری نیز به مکان می‌بخشد. همچنین اگر اتاق مورد نظر به فضای مرطوب نیز نزدیک است، لازم است که برای ایجاد عایق نم و رطوبت نیز سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهید.

نقش مهم آینه‌ها

اضافه کردن آینه به یکی از دیوارهای اتاق می‌تواند، تاثیری شبیه به ایجاد پنجره در اتاق را داشته باشد. البته آینه نمی‌تواند باعث ورود نور طبیعی شود اما ایجاد حس عمق داشتن اتاق، در این شیوه به‌دست می‌آید. در اتاقی که سقف کوتاهی دارد، سعی کنید تا آنجا که ممکن است از یک آینه بزرگ بهره ببرید.

چیدمان اتاق های بدون پنجره

پیشنهاد مطالعه: مطلب روش‌های چیدمان اصولی خانه را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۴۰۰ در ۹:۳۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ شهریور ۱۴۰۰ در ۳:۵۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۸:۳۳ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۰:۱۹ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۸ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۰۴ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۸ فروردین ۱۴۰۰ در ۳:۳۴ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۸ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۳۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…