چیدمان پذیرایی مربع شکل

۰
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ابعاد و شکل فضای اتاق پذیرایی هر خانه‌ای می‌تواند تاثیر زیادی در طراحی دکوراسیون پذیرایی و چیدمان مبلمان داشته باشد.
پذیرایی مربع شکل

پذیرایی، قسمتی از خانه است که افراد بیشترین وقت خود را در آن می‌گذرانند و مهمانی‌های خود را در آن‌جا برگزار می‌کنند؛ لذا چیدمان این قسمت از موارد بسیار با اهمیت محسوب می‌شود. چیدمان پذیرایی‌های مربع شکل به نسبت سایر پذیرایی‌ها سخت‌تر است، از این رو ما در این مطلب از مجله دلتا سعی داریم شما را برای چیدمان پذیرایی مربع شکل راهنمایی کنیم.

چیدمان در پذیرایی مربع شکل

در پذیرایی‌های مربع شکل، شما می‌توانید به انتخاب خود شومینه یا تلویزیون را به عنوان نقطه کانونی انتخاب کنید. وقتی نقطه کانونی شما انتخاب شد در مقابل این نقطه می‌توانید یک فرش پهن کنید و مبلمان خود را در مقابل نقطه مورد نظر بچینید. برای چیدمان مبل می‌توانید با توجه به نوع دکوراسیون خود، مبلمان را در امتداد هم یا به صورت زاویه‌دار قرار دهید. چیدمان زاویه‌دار مبل برای دکوراسیون‌های مدرن مناسب‌تر است.

چیدمان پذیرایی مربع کوچک

اگر پذیرایی شما کوچک است سعی کنید از رنگ‌های روشن برای دکوراسیون آن استفاده کنید. علاوه بر آن بهتر است با استفاده از رنگ‌های مختلف محیط را شلوغ نکنید و حداکثر از دو رنگ استفاده کنید. در پذیرایی‌های مربع شکل خطوط خیلی به چشم می‌آیند، پس باید این خطوط را با استفاده از وسایل دکوری یا میزهای منحنی و دایره‌ای بشکنید. همچنین استفاده از آینه در پذیرایی کوچک را فراموش نکنید، زیرا  آینه باعث بزرگ‌‌نمایی فضا شده و اگر آینه را از نوع دایره‌ای انتخاب کنید، خطوط را هم شکسته‌اید.

مبل در پذیرایی مربع شکل

چیدمان پذیرایی مربع شکل بزرگ

اگر منزل شما دارای پذیرایی مربع شکل بزرگ است دست شما برای چیدمان باز خواهد بود شما می‌توانید سالن خود را به چند بخش تقسیم کنید. بخشی از سالن را با طرحی سنتی و بخش دیگر را با طرح مدرن دکوراسیون کنید. حتی می‌توانید میز ناهارخوری بزرگی را در گوشه سالن پذیرایی خود قرار دهید. برعکس پذیرایی کوچک در پذیرایی بزرگ شما محدودیتی برای استفاده از رنگ‌ها ندارید، می‌توانید از رنگ‌های مختلف یا حتی طرح‌های شلوغ برای دکور خود استفاده کنید.

 پذیرایی مربع شکل

چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مربع شکل

پذیرایی بزرگ به شما این امکان را می‌دهد که در منزل خود دو دست مبل استفاده کنید. شما می‌توانید در بخشی از پذیرایی خود مبلمان راحتی و تلویزیون قرار دهید تا به طور روزمره در کنار خانواده در این قسمت به استراحت و تماشای تلویزیون بپردازید. سمت دیگر را می‌توانید با قرار دادن مبلمان سلطنتی یا استیل رسمی‌تر کنید و از مهمانان خود در آن بخش، پذیرایی کنید.

برای دکوراسیون قسمت راحتی می‌توانید تلویزیون را نقطه کانونی قرار دهید و با توجه به مطالبی که بالاتر گفته شد مبلمان خود را بچینید. برای قسمت دیگر می‌توانید نقطه‌ای مثل شومینه، پنجره با منظره زیبا، یک تابلو نقاشی یا هرچیز دیگری را نقطه کانونی قرار داده و وسایل خود را بچینید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب بهترین رنگ برای اتاق پذیرایی را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…