نقش ویتامین ‌ها در جلوگیری از پیری پوست

۶
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مصرف انواع ویتامین (C، E، K، H، A) باعث پیشگیری از پیری زودرس و جوان ماندن پوست صورت می‌شود.
نقش ویتامین ‌ها در سلامت پوست

افزایش سن پدیده‌ای است که با نشانه‌هایی مانند چین و چروک شدن، لکه شدن و پوسته پوسته شدن پوست و تجمع رنگدانه‌ها در بافت‌ها به همراه است. ما نمی‌توانیم افزایش سن را متوقف کنیم اما می‌توانیم با مراقبت از پوست خود با آن مبارزه کنیم. در این مطلب از مجله دلتا درباره نقش ویتامین ‌ها در سلامت پوست صحبت خواهیم کرد.

ویتامین H ، عنصری حیاتی برای تقویت رنگ پوست

نقش ویتامین ‌ها در سلامت پوست

ویتامین C

ویتامین C نه تنها برای روشنی پوست مفید است بلکه ویتامینی با آنتی اکسیدان فعال است که روند پیدایش خطوط و چین و چروک‌ها را کاهش می‌دهد. ویتامین C غنی از آنتی اکسیدان‌های جوانسازی پوست است که با لک‌های ناشی از آفتاب مبارزه می‌کند.
هنوز به طور قطعی ثابت نشده است که این ویتامین می‌تواند تولید لکه‌های سیاه در پوست انسان را تنظیم کند، اما قطعا تولید کلاژن در پوست را تقویت می‌کند. کلاژن موجب ترمیم پوست و افزایش حالت کشسانی و درخشندگی آن می‌شود. در مجموع، ویتامین C پوست شمارا زیباتر، جوان‌تر و عاری از هر لکه می‌کند.

ویتامین A

ویتامین A منبعی فعال از کاروتین است که نه تنها بینایی چشم را بهبود می‌بخشد، بلکه به پوست نیز ظاهری جوان و شاداب می‌بخشد.
کاروتین، گردش خون را بهبود می‌بخشد و همین موضوع باعث افزایش اکسیژن‌رسانی به بافت‌های صورت می‌شود. اکسیژن موجب تولید کلاژن می‌شود و کلاژن نیز بافت‌های آسیب دیده پوست را ترمیم می‌کند. با مصرف ویتامین E در یک دوره زمانی منظم، می‌توان پوست پوست شدن، چین و چروک، و لک‌های تیره پوست را درمان کرد.

ویتامین K

ویتامین K فعالانه مانند یک ارگان ذخیره‌سازی جوانی عمل می‌کند که استحکام را به مویرگ‌های صورت باز می‌گرداند و گردش خون را در کل صورت تقویت می‌کند. همچنین از لک‌های سیاه زیر چشم جلوگیری می‌کند، تا جایی که مویرگ‌ها به اندازه کافی قوی می‌شوند و دیرتر دچار آسیب و پارگی می‌شوند.

ویتامین H

یکی دیگر از نقش ویتامین‌‌ها در پوست این است که به عنوان عنصری حیاتی برای تقویت رنگ پوست است که توسط ویتامین H یا بیوتین انجام می‌شود. این ویتامین بدن را از درون قوی می‌کند و پوست را نرم، درخشان و حتی زیباتر می‌کند. همچنین بطور طبیعی، ایمنی بدن را نیز افزایش می‌دهد، در نتیجه پوست، جوان‌تر و خوشرنگ‌تر به نظر می‌رسد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب خواص شگفت انگیز ویتامین A را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۴۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۴۴ ق٫ظ

  3. مهرزاد محمدی

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ در ۸:۱۹ ق٫ظ

    با سلام من درست یک همچین چیزی میخواستم با نشکر

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۴:۵۳ ب٫ظ

      از اینکه همراه ما هستید ،سپاس گزاریم.

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ در ۰:۲۴ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…