انواع فلاور باکس برای طراحی فضای سبز

۱
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
یکی از راه های محوطه سازی و تزیین تراس، بالکن، پاسیو و ... استفاده از فلاور باکس است. می‌توانید در ادامه این مطلب، نمونه هایی از فضاهای سبز تزیین شده با این وسیله را ببینید.
فلاور باکس

فلاور باکس

فلاور باکس (گلشنه) جعبه ای تزیینی است که از جنس های مختلفی از جمله بتن، چوب یا پلاستیک تولید می‌شود و می‌توان داخل آن گلکاری کرد. آیا حیاط خانه شما به کاشت گل های جدید یا بازسازی کامل نیاز دارد؟ با مجله دلتا همراه شوید تا نکاتی را برای طراحی باغ، حیاط، تراس، بالکن و … بیاموزید.

اگر قبلاً طراحی منظره نکرده‎ اید، ممکن است تمام گزینه هایی که می‌توانید انجام دهید، به نظرتان جزییات بسیار زیادی داشته باشد. فلاور باکس چیست؟ چه مدل هایی دارد؟ از چه جنسی تولید می‌شود؟ پاسخ همه این سوال‌ ها می‎تواند به شما در انتخاب صحیح و طراحی مناسب کمک کند. تزیین محوطه و فضای سبز، اصول یکسانی دارد. به ‎طور کلی همان اصولی که به شما در طراحی و دکور اتاق کمک ‌می‌کند، در خارج از محیط اتاق نیز صادق و قابل اجرا است. در ادامه مطلب شما می‌توانید با رعایت نکاتی ساده، محوطه و چشم انداز خانه، باغچه، ویلا و … خود را طراحی کنید.

جعبه گل

انواع فلاور باکس

آیا بچه های شما نیاز به یک فضای بازی دارند؟ آیا افراد خانواده شما برای تفریح در یک پاسیو جمع می‌شوند؟ آیا می‌خواهید محلی برای دورهمی خانواده، دوستان و … داشته باشید؟ برای تحقق این خواسته‎ ها کافی است ابتدا فهرستی از نیازها و خواسته ‎ها را تهیه و طبق آن طراحی کنید. این یک اصل سازماندهی شده برای طراحی چشم انداز است. یکی از گزینه هایی که می‌تواند به شما در داشتن محوطه ای جذاب کمک کند استفاده از فلاور باکس است. در این جا چند نوع از آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • نکته: در هنگام طراحیِ فضا، الگوهای حرکتی خورشید و باد را در نظر بگیرید. ممکن است بخواهید یک پاسیو را در سمت غرب حیاط خانه ایجاد کنید، در حالی که خورشید بعد از ظهر، بیشتر به آن سمت می‌تابد و محل مورد نظر خیلی گرم می‌شود. این‎ ها اشتباهات رایج در طراحی محوطه برای مبتدیان است. محوطه را با توجه به الگوی حرکت خورشید و باد در زمان های مختلف روز و سال طراحی و سعی کنید هر چیزی در جای صحیح خود قرار گیرد. برای مدتی صحنه طراحی شده را با جزییات کامل تصور کنید. نتیجه ‎گیری سریع در مورد حیاط می‌تواند منجر به انتخاب‎ هایی شود که در بلند مدت پاسخگوی نیازهای شما نیست.

فلاور باکس بتنی

  • فلاور باکس بتنی

شما می‌توانید ایده ‎های خود را از یک نقطه شروع کنید و به مرور زمان در تکمیل فرایند طراحی، در ایده‎ اولیه تغییراتی ایجاد کرده و آن را توسعه دهید. به عنوان نمونه می‌توانید از یک فلاور باکس در حیاط خانه یا پشت پنجره استفاده کنید و در ادامه محل قرارگیری آن را نسبت به نور، باد و چشم انداز مناسب تغییر دهید. یکی از انواع فلاور باکس، نوع بتنی آن است که به دلیل داشتن جداره ای مقاوم و رنگی خنثی، می‌توانید آن را در مکان های گوناگون قرار دهید و سایر لوازم را با آن هماهنگ کنید. فلاور باکس بتنی را به دلیل داشتن وزن زیاد، می‌توان بدون نیاز به نصب روی دیوار، داخل محوطه و حتی فضاهای تفریحی قرار داد.

فلاور باکس دیواری

  • فلاور باکس دیواری

هر طراحی خوب دارای یک یا چند مرکز توجه است. نقطه کانونی در حیاط و فضای سبز، ممکن است یک مجسمه، گیاهی خیره کننده، یک درخت کهن سال، ابتدای ورودی بنا یا پنجره ای خاص باشد. با قرار دادن فلاور باکس دیواری روی یکی از این نقاط، توجه را به آن سمت جلب کنید. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که چه گلی را برای کاشتن در فلاور باکس انتخاب می‌کنید. اگر محل نصب در معرض نور مستقیم خورشید است، گیاهان سایه دوست را نباید انتخاب کنید، زیرا به سرعت خشک می‌شوند و زیبایی خود را از دست می‌دهند. می‌توانید گل شمعدانی یا سبزیجاتی مانند فلفل را درون آن بکارید.

فلاور باکس پلاستیکی

  • فلاور باکس پلاستیکی

یک اصل پر طرفدار در طراحی چشم انداز، توجه به مقیاس است. با قدم زدن در محیط، می‌توانید مقیاس فضا را درک و از وسایلی استفاده کنید که با آن متناسب باشد. دقت به جزییات بسیار مهم است. تغییر در اندازه، شکل و رنگ گیاهان، بلندی قد در برابر یک ساختمان و قرار دادن فلاور باکس در مسیرهایی که نگاه مردم را هدایت می‌کند، اهمیت دارد. فلاور باکس های پلاستیکی در ابعاد متنوعی تولید می‌شوند که می‌توانید با توجه به ظرفیت فضا و در نظر داشتن مقیاس، انواع مختلف آن را در اندازه های گوناگون تهیه کنید.

در ارتباط با طراحی محوطه، بسیاری از موارد دیگر وجود دارد که قابل تامل و اجرا است. به یاد داشته باشید صبر و شکیبایی، کلید طراحی محوطه ای روح بخش با چشم اندازی زیبا است. از خلاقیت خود بهره ببرید و فضای سبز خانه خود را آن گونه که می‌پسندید تزیین کنید.

یک نظر

  1. مسعود

    ۲۹ دی ۱۳۹۸ در ۲:۰۹ ب٫ظ

    بسیار عالی بود ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…