روش‌های چیدمان اصولی خانه

۳
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
این شما هستید که در مورد شیوه چیدمان منزل خود تصمیم می‌گیرید تا ضمن لذت بردن از آن، فضای جذاب و دلچسبی هم برای سایرین فراهم کنید.
چیدمان اصولی خانه

در حالت کلی نمی‌توان گفت که چیدمان خانه از قوانین خاصی پیروی می‌کند. آن چیزی که شما به عنوان روش‌های چیدمان اصولی خانه و موضوعاتی مرتبط با آن می‌خوانید، صرفاً نکاتی است که  به شما در بهبود بخشیدن به وضعیت چیدمان خانه‌ شما کمک می‌کند. با مجله دلتا همراه ما باشید.

کفپوش مناسب

متریالی که برای کفپوش‌ خانه‌ها استفاده می‌شود غالباً از جنس چوب، کاشی، سرامیک و سنگ هستند. با توجه به میزان رفت وآمد در قسمت‌های مختلف خانه، اینکه از چه نوع کفپوشی استفاده می‌کنید، بسیار حائز اهمیت است. برای مثال در محیط‌هایی مانند آشپزخانه که میزان رفت و آمد به مراتب بیشتر است و  نیز ممکن است به دلایل مختلفی نیاز به نظافت داشته باشد، استفاده از کاشی و سنگ، گزینه‌های مناسبی برای پوشاندن کف آشپزخانه است. برای اتاق نشیمن، اتاق‌خواب و سالن غذاخوری استفاده از انواع کفپوش‌های چوبی، سنگ، کاشی، سرامیک و لمینت، گزینه‌ ایده‌آلی است.

استفاده از فرش

فرش یکی از مهمترین عناصر در طراحی دکوراسیون منازل است؛ اما بدانید هیچگونه الزامی به استفاده از فرش در چیدمان منزل نیست. اگر می‌خواهید از فرش در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید، حتماً به تناسب آن با عناصر دیگر توجه داشته باشید. برای مثال ست کردن فرش با مبلمان، تناسب رنگی آن با دیوار‌ها و کفپوشی که در زیر آن قرار دارد؛ نقش بسیار مهمی در زیباسازی فضاها دارد.

روش های چیدمان خانه

هوشمندانه بچینید

چیدمان مناسب یک فضا این امکان را می‌دهد تا افراد به راحتی در فضا رفت و آمد کنند. یک نقطه کانونی را در ذهن تصور کنید و با در نظر گرفتن مواردی مانند دسترسی مناسب و آسان به سایر قسمت‌های خانه، اقدام به چیدن وسایل کنید.

خورشید را به خانه راه دهید

استفاده از پرده به علت کاربرد‌های متنوع اعم از پوشش و حفاظت از حریم فضای داخل خانه، تنظیم نور محیط و … در اکثر خانه‌ها رایج است، اما انتخاب نوع پرده بسیار اهمیت دارد. اینکه شما کدام جنس از انواع پارچه پرده‌ای را برای پنجره‌ها و نورگیر خانه استفاده می‌کنید، کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد. این را هم بدانید که نباید تمرکز بر روی زیبایی پرده شما را از جنس آن و تاثیری که در میزان روشنایی و نوردهی به محیط دارد، غافل سازد. انواع پارچه‌هایی که به منظور دوخت پرده از آنها استفاده می‌شود عبارتند از: دانتل، حریر، کتان و ساتن، ابریشم، مخمل و … که می‌توانید با توجه به سلیقه خود در تنظیم روشنایی محیط از آن‌ها استفاده کنید.

روش های چیدمان خانه

استقرار مناسب

مبلمان به عنوان حجیم‌ترین عنصر در چیدمان خانه است که محل قرارگیری آن اهمیت زیادی دارد. پیش‌بینی و تامین فضای لازم برای استقرار مناسب وسایل در چیدمان اصولی خانه حائز اهمیت است. به فاصله‌ مبلمان با دیوار‌ها توجه کنید، بهتر است که آن‌ها را با کمی فاصله از دیوار قرار دهید. فضای گفتمان را می‌توان با چینش مناسب مبلمان ایجاد کرد. به فاصله جلوی مبل یا کاناپه یا میز جلوی مبل، میز عسلی یا میز قهوه توجه کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب مبلمان مناسب برای جلوی تلویزیون را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۷:۳۷ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۰:۰۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۸ فروردین ۱۴۰۰ در ۷:۳۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…