ویتامین هایی برای کاهش علائم افسردگی

۱۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رژیم غذایی فاقد ویتامین‌ها و مواد مغذی کلیدی، بی‌شک مخرب‌ترین اثرات را روی سلامت روان شما دارد و باعث کاهش خلق‌و‌خو می‌شود. علائم بیماری‌هایی مانند اضطراب، افسردگی یا استرس غیرقابل کنترل، با کمبود برخی ریزمغذی‌ها تشدید می‌شود.
ویتامین هایی برای کاهش علائم افسردگی

برای تقویت سلامت روان، مصرف روزانه برخی ویتامین‌ها توصیه شده است. در این مطلب از مجله دلتا درباره ویتامین هایی برای کاهش علائم افسردگی صحبت خواهیم کرد.

ویتامین هایی برای کاهش علائم افسردگی

ویتامین D

سه چهارم نوجوانان و بزرگسالان آمریکایی در معرض افسردگی ناشی از کمبود نور آفتاب هستند. کاهش دریافت ویتامین D از طریق نور آفتاب نه تنها خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان را بالا می‌برد، بلکه خطر ابتلا به افسردگی را نیز افزایش می‌دهد.

امگا ۳

تحقیقات این نظریه را تایید می‌کنند که اسیدهای چرب امگا ۳ نقش مهمی در سلامت مغز دارند و به بهبود علائم افسردگی و افزایش خلق‌و‌خو کمک می‌کنند. یکی از راه‌های مهم برای دریافت اسیدهای چرب امگا۳ مصرف ماهی‌های چرب، آجیل، دانه‌ها و مکمل‌‌های امگا ۳ است.

ویتامین B6

این ویتامین به عنوان پیریدوکسین نیز شناخته می‌شود و نقش مهمی در سلامت فیزیکی و روانی دارد. ویتامینB6 برای عملکرد عصبی نیز بسیار ضروری است و معمولا کمبود آن با اختلالات روانی مانند افسردگی همراه است.
ویتامین B6 به شدت در متابولیسم هورمون استروژن دخالت دارد و کمبود آن می‌تواند علائم سندرم پیش از قاعدگی و افسردگی ناشی از عدم تعادل هورمونی را افزایش دهد.
فراموش نکنید که قرص‌های ضد بارداری باعث کمبود ویتامین B6 می‌شوند. بنابراین در صورت مصرف این قرص‌ها حتما روزانه ۲۵ میلی‌گرم از این ویتامین را دریافت کنید.

ویتامین D

ویتامین B3

این ویتامین در تولید سروتونین که یک انتقال دهنده عصبی است و منجر به کاهش استرس و افسردگی می‌شود، نقش دارد. کمبود ویتامینB3 سطوح سروتونین را در بدن کاهش می‌دهد. دوز مناسب این ویتامین در روز ۲۰ میلی‌گرم است.

ویتامین B12

این ویتامین باعث افزایش انرژی، خلق‌‌و‌خو و کاهش افسردگی می‌شود. بسیاری از مبتلایان به افسردگی دچار فقر ویتامین B12 هستند. ویتامین B12 در گوشت گاو، ماهی ساردین، گوشت بره، تخم مرغ و پنیر خامه‌ای یافت می‌شود.

منیزیم

این ویتامین علاوه بر اینکه به کاهش تنش عضلانی، یبوست و … کمک می‌کند، نقش کلیدی در تولید هورمون‌های مغز دارد. غذاهای غنی از منیزیم عبارتند از: لوبیا خشک، آجیل و سبزیجات تیره رنگ.

ویتامین C

این ویتامین ارتباط مستقیمی با خلق‌و‌خو و همچنین عملکرد شناختی دارد. مصرف کافی ویتامین c بخصوص در سالمندان منجر به کاهش خطر ابتلا به افسردگی ناشی از افزیش سن می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب کنترل افسردگی با روش‌های خانگی را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. سعید گلپایگانی

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱:۳۷ ق٫ظ

    ممنکنم

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱:۳۷ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۵:۴۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۲ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۱ ق٫ظ

    خیلی عالی بود

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۰:۳۵ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۰:۳۵ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۶:۲۰ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۹:۳۱ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۴۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…