رمز و رازهایی برای جوان ماندن 

۷
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
همیشه می‌بینیم که بعضی افراد نسبت به سن‌ خود خیلی جوان‌تر دیده می‌شوند. راه‌های مختلفی برای جوان ماندن وجود دارد.
راز جوان ماندن

زیبایی و جوان ماندن آرزوی همیشگی هر فردی است. در این راه، امروزه هزینه‌های بسیاری صرف می‌شود اما این‌ها به تنهایی کافی نیستند. اگرچه نمی‌توانید ساعت را متوقف کنید اما می‌توانید با نشانه‌های سالمندی و فرآیند سالمندی با چند حرکت عاقلانه مقابله کنید. در این مطلب از مجله دلتا درباره چند راز جوان ماندن با شما صحبت خواهیم کرد.

رمز و راز جوان ماندن

دوری از نور خورشید

همیشه، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. مهم نیست که روز ابری یا آفتابی باشد، اشعه ماوراءبنفش همیشه وجود دارد. به خاطر داشته باشید که هر چند ساعت یک بار، کرم را دوباره بزنید.

داشتن رژیم غذایی گیاهی

سالم و جوان ماندن وقتی است که یک رژیم غذایی سالم از میوه‌ها و سبزیجات داشته باشید که با پروتئین و غلات همراه است. این غذاها مواد غذایی کلیدی را فراهم می‌کنند که از پیری جلوگیری می‌کنند. میوه‌ها و سبزیجات نیز به دفاع در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند.
راز

نوشیدن مقدار زیادی آب

می‌خواهید بدانید چطور به طور طبیعی جوان‌تر به نظر برسید؟ هر روز ۶ تا ۸ لیوان آب تصفیه شده برای حفظ نرمی پوست بنوشید. خشکی باعث می‌شود که پوست خشک و چروکیده شود. آب و هوای مناسب باعث می‌شود که بافت‌های پوست شاداب، جوان‌تر و سالم‌تر شوند.

افزایش فعالیت فیزیکی

دقت کنید که هر روز فعالیت روزانه داشته باشید. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که ورزش قوی، بخصوص با شدت بالا می‌تواند تا حدود یک دهه سرعت پیری را کاهش دهد. ورزش همچنین جریان خون را افزایش می‌دهد، اکسیژن و مواد غذایی را به سلول‌ها در پوست بدن منتقل می‌کند که باعث جوان به نظر رسیدن می‌شود.

اجتناب از مصرف تنباکو

سیگار و قلیان کشیدن یکی از بدترین چیزهایی است که می‌تواند به بدن و پوست آسیب بزند. اگر می‌خواهید جوان بمانید از سیگار کشیدن اجتناب کنید. سیگار باعث کاهش ویتامین C در بدن می شود و منجر به تجزیه کلاژن و شکل‌گیری چین و چروک می‌شود. سیگار کشیدن پوست را خشک و پیر می‌کند و عمل فیزیکی سیگار کشیدن منجر به چین و چروک‌های بسیار بیشتری در اطراف دهان می‌شود.

افزایش مصرف ویتامین‌ها و مکمل مغذی

یکی از رازهای جوان ماندن استفاده از مکمل‌ و ویتامین‌هاست که می‌تواند به شما کمک کند با افزایش سطح انرژی، بهبود وضعیت عملکرد سیستم ایمنی و مبارزه با التهاب، احساس بهتری داشته باشید.

مصرف پروتئین

بدن شما به یک منبع آماده پروتئین برای ساخت کلاژن پوست نیاز دارد. نیازی نیست مثل ورزشکارها غذا بخورید. هدف از این کار، خوردن مقدار کمی پروتئین با کیفیت بالا در هر وعده غذایی مانند ماست ساده یونانی در صبحانه، لوبیا یا نخود در نهار و ماهی در شام است.

فراموش نکردن خواب

این یک افسانه نیست. حتی علم نشان می‌دهد که خواب مناسب باعث می‌شود پوست بهتری داشته باشید وجوان بمانید. خوابیدن ۶ ساعت یا کمتر در یک شبانه روز باعث می‌شود ۹ سال مسن‌تر از سن واقعی به نظر برسید. نداشتن خواب کافی رشد بافت مغز را افزایش نمی‌دهد و یادگیری و حافظه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

جوان ماندن

با گوشت قرمز زود پیر می‌شوید

از مضرات گوشت قرمز که شاید خیلی‌ها از آن مطلع نباشند، افزایش علائم پیری زودرس است. زیاده‌روی در مصرف گوشت قرمز و کاهش مصرف سبزیجات موجب بالا رفتن سن بیولوژیک می‌شود. کارشناسان معتقدند برخلاف سن شناسنامه‌ای، سن بیولوژیکی ارتباط نزدیکی با بروز بیماری‌های مرتبط با افزایش سن از جمله زوال عقل دارد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب خوردنی‌هایی برای کاهش استرس را در مجله دلتا بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۴:۰۴ ب٫ظ

  2. عیسی

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۲:۱۳ ب٫ظ

    بسیار مطالب ارزنده ای دارید.دست مریزاد??

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۳:۲۴ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۵:۰۰ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۸:۴۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۸:۴۳ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۸:۴۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…