مزایای لباس‌های نخ پنبه!

۱
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
امروز جهان از پنبه بیشتر از سایر الیاف طبیعی استفاده می‌کند و این حجم عمدتا برای تولید پارچه‌های نخی استفاده می‌شود.
لباس های نخ پنبه

علاوه بر طبیعی بودن پنبه، شیوه‌ تبدیل آن به نخ و لباس نیز موجب می‌شود از مزایای آن مانند قابلیت کنترل رطوبت، راحتی، دوام و … برخوردار شوید. در ادامه با مطلب لباس های نخ پنبه همراه مجله دلتا باشید.

مهم‌ترین مزایای لباس‌های نخ پنبه

  • کنترل رطوبت بدن

لباس های نخ پنبه (Cotton) کنترل رطوبت را به دو شیوه انجام می‌دهد:

  1. به دلیل داشتن روزنه‌های ریز، بر خلاف بسیاری از الیاف مصنوعی در تنفس پوست خللی ایجاد نکرده و اجازه می‌دهد پوست آزادانه نفس بکشد. این جریان هوا مانع از تجمع رطوبت روی پوست و ایجاد بیماری‌های پوستی می‌شود.
  2. به دلیل انسجام اجزاء همچون یک حوله با جذب عرق و رطوبت، آن‌ها را از بدن دور کرده و به همین دلیل گزینه مناسبی برای فعالیت‌های ورزشی است.
  • عایق

جنس نخ پنبه با به دام انداختن هوا در بین بافت‌های خود، نوعی عایق حرارتی در گرمای تابستان و سرمای زمستان ایجاد می‌کند. در واقع، این لباس‌ها ترموستات خوبی برای بدن به شمار می‌رود.

  • ضد آلرژی

پارچه‌های نخ پنبه به ندرت باعث واکنش‌های آلرژیک شده و پوشیدن لباس‌های ساخته شده از این جنس برای کسانی که آلرژی‌های پوستی دارند، توصیه می‌شود.
خاصیت عدم تحریک کنندگی پوست توسط این الیاف موجب استفاده‌ آن در محصولات پزشکی مانند باند، گاز و … شده است. زمانی که صحبت از لباس کودک باشد، نخ پنبه در صدر گزینه‌ها خواهد بود.

لباس های نخ پنبه آلرژی

  • مقاوم در آب و هوای مختلف

جالب است بدانید لباس‌‌های نخ پنبه به دلیل استقامت فوق‌العاده‌ای که دارد به عنوان یک جزء در ساختار لباس‌های مقاوم در آب و هوای گوناگون بطور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • نرمی و راحتی

شاید مهم‌ترین ویژگی این الیاف از نظر کاربران، قابلیت کشسانی نرمی و راحتی ایده‌آل آن باشد. قطعا این مهم‌ترین دلیل استفاده از نخ  پنبه در لباس‌های زیر و زیرپوش‌هاست.

  • دوام

پنبه دارای استحکام کششی بالایی بوده که آن را قوی و بادوام می‌کند، بطوری که به ندرت شکافته یا پاره می‌شود. جالب است بدانید که در هنگام خیسی حتی ۳۰ درصد قوی‌تر هم می‌شود. مزیت آخر در مورد این الیاف، دوام و پایداری خوب آن در شستشو با آب گرم است.

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مد و زیبایی مطلب شلوار پاچه گشاد را چطور بپوشیم؟ را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۵ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…