راه‌‌های دریافت ویتامین D

۶
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ویتامین D یکی از ویتامین‌های لازم برای بدن و از جمله ویتامین‌های محلول در چربی است که به رشد و استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند.
راه‌های دریافت ویتامین D

اگرچه ویتامین D مانند سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی، به وفور در مواد غذایی وجود ندارد، با این حال، روش‌های آسان و البته ارزانی برای دریافت دوز مناسب از این ویتامین در طی روز پیشنهاد شده است. شما باید روزانه ۶۰۰ واحد بین‌المللی ویتامین D به بدن برسانید. در این مطلب از مجله دلتا درباره راه‌ های دریافت ویتامین D صحبت خواهیم کرد.

مکمل‌های ویتامین D

در مصرف این مکمل‌ها باید احتیاط کنید و با پزشک خود مشورت نمایید، زیرا مصرف بیش از حد ویتامین D می‌تواند مسومیت ایجاد کند. میزان نیاز روزانه به ویتامین D در افراد معمولی و افرادی که دچار پوکی استخوان هستند، ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ واحد است.

زرده تخم‌مرغ

یکی از راه‌ های دریافت ویتامین D استفاده از زرده تخم‌مرغ است. یک عدد زرده تخم‌مرغ حاوی ۴۰ واحد ویتامین D است. البته نباید سعی کنید کل نیاز روزانه خود به ویتامین D را از طریق خوردن زرده تخم‌مرغ جبران کنید. چون یک عدد تخم مرغ حاوی ۲۰۰ میلی گرم کلسترول است و توصیه انجمن قلب آمریکا این است که روزانه بیش از ۳۰۰ میلی گرم کلسترول برای حفظ سلامت قلب دریافت نشود.

نور خورشید

قرار گرفتن در معرض آفتاب همراه با استفاده منظم از کرم‌های ضدآفتاب منجر به سنتز ویتامین D در بدن می‌شود. میزان این قرارگیری باید روزانه ۲۰ تا ۲۵ دقیقه باشد و اگر شما دارای پوست تیره هستید، میزان قرارگیری در معرض نور آفتاب را باید افزایش دهید.

ماهی‌‌های چرب

ماهی‌های چرب از قبیل قزل آلا، ماهی تن و ماهی ساردین منابع غنی از ویتامین D هستند، هر سه اونس از فیله ماهی قزل آلا، شامل ۴۵۰ واحد بین‌المللی ویتامین D است، ضمن اینکه اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در آن پاداشی برای حفظ سلامت قلب است.

کنسرو ماهی تن

یکی دیگر از راه‌ های دریافت ویتامین D کنسرو ماهی تن است هر ۴ اونس از این نوع ماهی، ۱۵۰ واحد ویتامین D دارد.

قارچ

قارچ‌ها بطور طبیعی به خاطر قرارگیری در معرض آفتاب حاوی مقادیر زیادی ویتامین D هستند و به اندازه مکمل ویتامین D نیاز بدن به این ویتامین را تامین می‌کنند. محققان توصیه می‌کنند که نیم تا یک ساعت قبل از مصرف قارچ می‌توانید آن را در معرض نور خورشید بصورت مستقیم قرار دهید. زیرا قارچ همانند پوست انسان ویتامین D را از طریق نور خورشید سنتز می‌کند. مصرف یک پرس قارچ ۴۰۰ واحد از ویتامین D بدن را تامین می‌کند.

غلات غنی شده

شیر غنی شده

تقریبا تمام محصولات شیر گاو غنی شده با ویتامین D در هر ۸ اونس، حداقل ۱۰۰ واحد از میزان نیاز به این ویتامین را تامین می‌کنند. برخی از انواع شیر سویا و شیر برنج نیز با ویتامین D غنی شده‌اند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب منابع طبیعی ویتامین D را بشناسید را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۴:۲۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۸ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۵ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۰۱ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…