غار معروف دزدان دریایی

۵
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
به شهر ساحلی آلانیا در ترکیه که بروید، غار هیجان‌انگیزی را می‌بینید که در گذشته محل اختفای دزدان دریایی بوده است.
غار کورسانلار

آلانیا در شرق آنتالیا قرار دارد که از جنوب به دریای مدیترانه و از شمال به کوه‌های توروس محدود شده است. غار کورسانلار غاری بزرگ و با شکوه است که در این شهر قرار گرفته و امروزه گردشگران زیادی را از داخل و خارج از ترکیه به سمت خود جذب کرده است تا جایی که یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری آلانیا شده است.

جاذبه‌های گردشگری آلانیا

آلانیا در نزدیکی شهر آنتالیا قرار دارد؛ از این رو، گردشگرانی که در شهر آنتالیا اقامت دارند، می‌توانند یک روز خود را به تماشای این شهر دیدنی اختصاص دهند و از جاذبه های توریستی آن دیدن کنند.
جاذبه‌هایی همچون قلعه زیبای آلانیا، موزه آتاتورک، پارک آبی هیجان‌انگیز آلانیا، سپادره و مساجدی همچون آندیزلی و آکشابه سلطان و غار کورسانلار در این شهر زیبا قرار دارند.
در میان تمام جاذبه‌های گردشگری آلانیا، غار کورسانلار برجسته‌تر از سایر دیدنی‌های آلانیا است. شاید این برجستگی مربوط به داستان این غار باشد که توجه هر فرد کنجکاوی را به سمت خود جلب می‌کند.
غار کورسانلار در جاذبه های گردشگری آلانیا

داستان غار کورسانلار ترکیه

از آنجایی که آلانیا شهری ساحلی است، در نتیجه، وجود دزدان دریایی در زمان گذشته در این شهر، دور از ذهن نیست. دزدان دریایی از غار کورسانلار برای نگهداری غذاها و اموال مسروقه خود استفاده می‌کردند.
دلیل محبوبیت و مشهور شدن این غار، تنها سرقت اموال و گنجینه‌های دزدان دریایی نبود، بلکه این غار محلی برای اسارت دختران زیبارو بود. دزدان دریایی بعد از سرقت دختران زیبارو که از این پس به عنوان برده به آن‌ها نگاه می‌شد، برای مدتی آن‌ها را در غار کورسانلار زندانی می‌کردند و از مسیرهای خاصی به قلعه بیرونی راه داشتند و دخترها را از این مسیرها از غار خارج می‌کردند و به قلعه خود می‌بردند.
داستان غار کورسانلار ترکیه

قایق‌سواری در غار کورسانلار

در دنیای امروز که دزدان دریایی نقش کمرنگ‌تری دارند، جای نگرانی برای بازدید از این غار وجود ندارد. اتفاقا ترکیه‌ای‌ها دست روی دست نگذاشته‌اند و تاکنون از این غار معروف، درآمد فراوانی کسب کرده‌اند.
امروزه از سراسر جهان برای تماشای این غار به آلانیا می‌آیند و حتی ترکیه‌ای‌ها هم در تعطیلات خود، برای تفریح در این مکان گرد هم می‌آیند. شما می‌توانید در این غار، قایق سواری کنید.
قایق سواری در غار کورسانلار

سنگ‌های رنگارنگ غار آلانیا

چیزی که کورسانلار را متفاوت‌تر از سایر غارها کرده است، سنگ‌های رنگارنگ و زیبایی است که در داخل غار، جلوه‌گری می‌کند. این‌ها مانند گنبدی شگفت‌انگیز، سقف غار را تزیین کرده‌اند. این سنگ‌های شب رنگ، نشانگر مسیر پیش رو هستند. یکی از دلایلی که دزدان دریایی از کورسانلار استفاده می‌کرده‌اند وجود همین سنگ‌های شب تاب راهنما بود که در مسیریابی به آن‌ها کمک می‌کرد.
سنگ های رنگارنگ غار کورسانلار در آلانیا

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های جهانگردی، جاذبه‌هایی دیدنی اما ناشناخته! را مطالعه کنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۱۶ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۱۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۳ ق٫ظ

    هیچوقت فکرنمیکردم گردشگری بتونه انقدر جذاب باشه

    پاسخ

    • ناشناس

      ۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…