زیباترین ترکیب‌های رنگی برای اتاق خواب شما

۵
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از اصل‌های مهم در چیدمان، شناختن ترکیب رنگ‌های اصولی است. ترکیب‌های رنگی بسیار زیبا و متنوعی وجود دارند که شما می‌توانید برای رنگ کردن اتاق‌ خواب خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.
ترکیب رنگی مناسب برای اتاق خواب

پیدا کردن مناسب‌ترین رنگ برای اتاق‌ خواب همیشه کاری جذاب است. ممکن است تردیدها و ترس‌های فراوانی در مورد اینکه شاید رنگ درستی برای اتاق خود انتخاب نکرده‌اید، سراغ‌ شما بیایند.
نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که کار شما فقط انتخاب رنگ‌های مورد علاقه‌ خود نیست بلکه باید حواستان جمع باشد تا رنگ‌هایی که انتخاب کرده‌اید با یکدیگر هماهنگی مناسبی داشته باشند. در این مطلب از مجله دلتا نکاتی در مورد ترکیب رنگی مناسب برای اتاق خواب ارائه می‌شود.

اتاق خواب طوسی و زرد

اگر از این ترکیب رنگ مدرن به صورت درست و مناسبی استفاده قرار شود، اتاق از نظر رنگی و حس و حال توازن بسیار خوبی پیدا خواهد کرد. رنگ طوسی هیچ فشاری به چشم‌های بیننده نمی‌آورد و نقاطی که رنگ زرد در آن‌ها استفاده شده است توجه بیننده را کاملا به خود جلب می‌کنند.
شما می‌توانید با قرار دادن رنگ زرد در مناطقی که می‌خواهید توجه بیشتری به آن‌ها صورت بگیرد، چشم بیننده را در اتاق‌ خواب هدایت کنید. این رنگ در عین حال حس‌ و حالی پرانرژی و شاد به بیننده انتقال می‌دهد. فقط حواستان باشد که در استفاده از آن زیاده‌روی نکنید.
با این وجود اگر شما نور طبیعی زیادی در اتاق خود ندارید و برای کارهایتان نیاز به نور دارید، این ترکیب رنگی چندان مناسب شما نخواهد بود.

رنگ اتاق خواب

اتاق خواب سبز و طوسی

اگر به دنبال ترکیب رنگی مناسب برای اتاق خواب خود می‌گردید که همیشه بروز باشد و هیچ‌گاه از مد نیفتد، ما ترکیب سبز و طوسی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. رنگ سبز که همیشه نماینده‌ای از طراوت و شادابی است و در کنار یک رنگ ملایم و خنثی مانند طوسی، هارمونی بسیار جذابی را خلق می‌کند.
برای استفاده از این رنگ هم می‌توانید طوسی را به عنوان رنگ زمینه و پرتکرار در اتاق خواب به کار ببرید و هم سبز را برای قسمت‌های مختلف یعنی دیوارها، پرده و سرویس خواب انتخاب نمایید. البته بهتر است از سبزهای ملایم و روشن برای این فضا استفاده کنید.

رنگ اتاق خواب

 اتاق خواب به رنگ‌های روشن و خنثی

در این ترکیب بجای رنگ‌های تیره، از رنگ‌های روشن استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید نور طبیعی بیشتری در اتاق خود داشته باشید این ترکیب رنگ برای شما مناسب‌تر است. ته‌رنگ‌های آبی برای ایجاد توازن با نورهای گرمی که از بیرون وارد اتاق می‌شوند، کاملا مناسب خواهند بود اما از رنگ‌هایی مانند خاکی و کرمی هم غافل نشوید.

اتاق خواب سبز و صورتی

این ترکیب که مثل ترکیب رنگ‌های یک گل است، حالتی زنده و تازه دارد. رنگ سبز می‌تواند بسته به سلیقه شما از میان سبزهای نعنایی و سردتر، یا سبزهای زیتونی و گرمتر انتخاب شود. این مسئله کاملا به سلیقه شما و فضایی که به دنبال آن هستید بستگی دارد. رنگ صورتی می‌تواند تنالیته‌های متنوعی از صورتی روشن تا بنفش را در برگیرد.

رنگ اتاق خواب

پیشنهاد مطالعه: مطلب اشتباهات رایج در انتخاب رنگ خانه را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۴:۰۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۹ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۹ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۸:۰۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…