چگونه از رنگ آبی در دکوراسیون خانه استفاده کنیم؟

۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
همانطور که می‌دانید، آبی به فراوانی در طبیعت دیده می‌شود. بخصوص در فرهنگ ما ایرانی‌ها این رنگ که نماد آسمان و دریاست، حس آرامش به وجودمان می‌دهد.
رنگ آبی در دکوراسیون

قبل از هر چیز باید بدانید رنگ آبی ماهیتی سرد دارد و به خوبی در کنار رنگ‌های مختلف هماهنگ و ست می‌شود و محدودیتی در استفاده از آن ندارید. توجه داشته باشید گروهی از رنگ‌ها هستند که بیشتر از رنگ‌های دیگر با آبی هماهنگی دارند و یک ترکیب رنگی فوق‌العاده در فضای خانه شما ایجاد می‌کنند. بنابراین برای آشنایی با این گروه رنگ‌ها در ادامه ایده‌هایی برای رنگ آبی در دکوراسیون خانه را به شما معرفی خواهیم کرد تا به بهترین شکل ممکن از این رنگ زیبا استفاده کنید. با مجله دلتا همراه باشید.

آبی و رنگ‌های متضادش را در دکوراسیون به کار ببرید!

باید بدانید که نارنجی، زرد و قرمز، نسبت به رنگ‌های دیگر  تضاد بیشتری با رنگ آبی دارند. در واقع، استفاده از این رنگ‌ها در کنار آبی، فضایی پر جنب و جوش و جذاب در دکوراسیون خانه شما ایجاد خواهد کرد. اما نکته‌ای که در پیاده کردن این ترکیب رنگی باید به آن دقت کنید این است که آبی را رنگ غالب انتخاب کنید و به صورت محدودتر رنگ‌های نارنجی، زرد و قرمز را در فضا به کار ببرید.

رنگ آبی در دکوراسیون

 از طیف آبی تیره برای مبلمان و دیوار تاکیدی استفاده کنید!

توجه داشته باشید که طیف‌های آبی تیره مثل آبی درباری، جلوه کلاسیک و لوکسی دارند و بهتر است از آن‌ها برای رنگ مبلمان خود استفاده کنید. اما اگر علاقه دارید رنگ دیوارها آبی تیره باشند، پیشنهاد می‌کنیم که بجای همه آن‌ها تنها یک دیوار را به عنوان دیوار تاکیدی به این رنگ نقاشی کنید.

آبی و صورتی را کنار هم در دکوراسیون منزل خود به کار ببرید!

یکی از ترکیب رنگ‌هایی که هنگام غروب آفتاب در آسمان سواحل به وجود می آید، قرار گرفتن آبی و صورتی در کنار هم است. بنابراین شما هم می‌توانید از این پدیده زیبا و چشم نواز ایده بگیرید و از آن‌ها در دکوراسیون خانه خود استفاده کنید.

از ترکیب سبز و آبی در فضای داخلی استفاده کنید!

یکی از ترکیب‌های رنگی که خیلی آن را در فضای خارجی خانه خود می‌بینیم، رنگ‌های سبز و آبی در کنار هم هستند. همانطور که می‌دانید این دو رنگ به فراوانی در طبیعت وجود دارند و به کمک آن‌ها می‌توانید حس طراوت و تازگی را  به خانه خود بیاورید.

رنگ آبی در دکوراسیون

در کنار آبی، از آبی فیروزه‌ای و آبی ارغوانی استفاده کنید!

باید بدانید که آبی فیروزه‌ای و آبی ارغوانی بسیار شبیه به رنگ آبی هستند که شما می‌توانید از آن‌ها در کنار هم استفاده کنید. توجه داشته باشید که این رنگ‌ها در کنار هم جلوه‌ای منسجم و هماهنگ به دکوراسیون خانه شما می‌دهند و فضایی ظریف و با لطافتی به وجود می‌آورند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب انتخاب پارکت برای خانه‌های کوچک را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۸:۳۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…