انتخاب پارکت برای خانه‌های کوچک

۱
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پارکت می‌تواند وسیله‌ای مناسب برای بزرگتر نشان دادن خانه‌های کوچک باشد، اما باید به شکلی اصولی استفاده شود.
انتخاب پارکت برای خانه های کوچک

شما در انتخاب پارکت برای خانه های کوچک نیاز به دانستن اصول و نکاتی دارید تا بتوانید با رعایت آن‌ها جلوه فضای داخلی را بزرگتر و دلبازتر نشان دهید. بنابراین در این مطلب از مجله دلتا تصمیم گرفته‌ایم در مورد رنگ، اندازه، نحوه نصب و مات یا براق بودن پارکت‌های چوبی که همگی بر کوچک یا بزرگ جلوه دادن اتاق تاثیر دارند، توضیحاتی ارائه دهیم تا انتخاب اصولی و مناسبی برای کفپوش خانه خود داشته باشید.

 چه رنگ پارکتی برای خانه‌های کوچک مناسب است؟ تیره یا روشن؟!

همانطور که می‌دانید رنگ‌های روشن، نور بیشتری را نسبت به رنگ‌های تیره بازتاب می‌دهند و با توجه به این ویژگی، فضای داخلی را بزرگتر  و دلبازتر جلوه می‌دهند. با این تعریف، بسیاری از افراد تصور می‌کنند که پارکت چوبی روشن برای خانه‌های کوچک مناسب هستند.

اگر شما هم چنین تصوری دارید، باید بدانید که استفاده از پارکت‌های روشن تاثیر چندانی در بزرگتر نشان دادن فضا ندارد. چرا که اگر اتاق را یک مکعب در نظر بگیریم، کف آن تنها یک وجه و سقف و دیوارها، پنج وجه دیگرِ مکعب را تشکیل می‌دهند. پس رنگ کفپوش تاثیر بسیار کمتری نسبت به رنگ دیوارها و سقف، بر کوچک یا بزرگ نشان دادن فضا دارد. البته اگر روی کف پارکت شده فرش پهن کنیم که سطح زیادی از آن را بپوشاند، اثر رنگ پارکت را باز هم کمتر می‌کند.

نکته: اگر رنگ فرش روشن است، پارکت تیره را انتخاب کنید و در مقابل اگر رنگ فرش تیره است، پارکت روشنی را بخرید.

انتخاب پارکت برای خانه های کوچک

پارکت با چه اندازه‌ای برای خانه‌های کوچک مناسب است؟

یکی از نکاتی که طراحان داخلی برای دکوراسیون فضاهای کوچک به آن تاکید دارند، این است که تا حد امکان باید از ایجاد فضایی شلوغ دوری کنید. بنابراین برای اینکه درز بین پارکت‌ها، سطح کف خانه را بیش از حد شلوغ به چشم نیاورد، پارکت‌هایی که عرض خیلی کمی دارند (کمتر از ۷.۵ سانتیمتر) را انتخاب نکنید.

در فضاهای کوچک، پارکت را چگونه نصب کنیم تا آن را بزرگتر نشان دهد؟

باید بدانید که نحوه نصب پارکت‌ها نیز بر بزرگتر نشان دادن فضای خانه بسیار تاثیر دارد. از این رو بهتر است که پارکت‌ها را به صورت مورب نصب کنید، زیرا در این حالت، درز بین پارکت‌ها خطوط طولانی‌تری را در سطح زمین ایجاد می‌کنند و این حس را انتقال می‌دهند که اتاق بزرگ و دلباز است.

انتخاب پارکت برای خانه های کوچک

نکته: اگر سطح زیادی از کف خانه شما را فرش‌ها پوشش می‌دهند، نیازی نیست که بر نحوه نصب پارکت‌ها سخت‌گیری کنید.

پارکت مات برای فضاهای کوچک مناسب است یا پارکت براق؟

نکته دیگری که در انتخاب پارکت برای خانه های کوچک باید رعایت کنید، این است که توجه افراد را به اندازه فضا جلب نکنید. پس برای اینکه سطح کوچک کف اتاق جلب نظر نکند، بهتر است که از پارکت‌های براق استفاده نکنید و نوع مات آن را خریداری کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ایده‌هایی برای جدا کردن آشپزخانه از پذیرایی را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۷:۵۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…