خورشت آلو و اسفناج با بوقلمون

۷
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اسفناج حاوی ویتامین C، ویتامین A، منگنز، روی، آهن، کلسیم، سلنیوم و پروتئین بوده و به پیشگیری از سرطان، درمان بیماری قلبی و دیابت، همچنین لاغری و کاهش وزن کمک می‌کند.
طرز تهیه خورشت آلو اسفناج

خورشت آلو اسفناج یکی از انواع خورشت‌های ایرانی است که به عنوان یک خورشت مجلسی شناخته می‌شود. این غذا علاوه‌بر این‌که طعم بسیار خوبی دارد، به دلیل وجود اسفناج و گوشت بوقلمون برای بدن هم بسیار مفید است. معمولا خورشت آلو اسفناج را با گوشت قرمز درست می‌کنند، اما می‌توان آن را با گوشت‌های سفید مانند گوشت مرغ و بوقلمون هم تهیه کرد. حالا که متوجه شدید این غذا چقدر مفید و البته لذیذ است، هر چه زودتر دست به کار شوید و این غذای خوشمزه را تهیه کنید. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا طرز تهیه خورشت آلو اسفناج با بوقلمون را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه خورشت آلو و اسفناج با بوقلمون

  • گوشت بوقلمون ۵۰۰ گرم
  • آلو ۲۵۰ گرم
  • آبلیمو یک قاشق چای‌خوری
  • شنبلیله خشک یک قاشق غذاخوری
  • اسفناج ۲ کیلوگرم
  • پیاز یک عدد
  • زعفران نصف قاشق چای‌خوری
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه خورشت آلو و اسفناج با بوقلمون

مرحله اول

برای تهیه خورشت آلو اسفناج با گوشت بوقلمون ابتدا اسفناج‌ها را پاک کرده و آن‌ها را بشویید. سپس اسفناج‌ها را درشت خرد کنید. یک ماهیتابه روی اجاق گذاشته و در آن کمی روغن بریزید. اسفناج‌های خرد شده را به آن اضافه کرده و خوب تفت دهید تا آب اسفناج‌ها کاملا گرفته شود. سپس شعله را خاموش کنید.

مرحله دوم

در یک ظرف کمی آب ریخته و آلو را در آن بریزید تا خیس بخورد.

مرحله سوم

گوشت بوقلمون را خرد کرده و آن را بشویید. زعفران را مانند چای در قوری کوچک مخصوص دم کنید. پیاز را ریز خرد کنید. یک ماهیتابه کوچک روی اجاق گذاشته و سه تا چهار قاشق غذاخوری روغن به آن اضافه کرده و پیاز خرد شده را در آن تفت دهید. سپس گوشت بوقلمون تکه تکه شده را در قابلمه ریخته و زعفران دم ‌کرده را به آن اضافه کنید. سه لیوان آب هم به آن بیفزایید و اجازه دهید روی حرارت ملایم بماند تا خوب بپزد.

مرحله چهارم

زمانی‌که گوشت بوقلمون پخته شد، اسفناج و آلوی خیس شده را به‌ همراه نمک و فلفل و آبلیمو به قابلمه اضافه کنید. اجازه دهید خورشت به مدت ۹۰ دقیقه روی اجاق بماند تا جا بیفتد. به یاد داشته باشید که میزان نمک و فلفل به ذائقه شما بستگی دارد. بنابراین می‌توانید میزان آن را به‌دلخواه کم یا زیاد کنید.

مرحله پنجم

در پایان پخت خورشت آلو اسفناج، یک ماهیتابه کوچک روی اجاق گذاشته و شنبلیله خشک را در کمی روغن داغ کرده و به آن اضافه کنید. خورشت را در ظرف مورد نظر ریخته و نوش جان کنید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ مطلب خورشت انبه با مرغ، ساده و با طعمی هیجان انگیز را مطالعه کنید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۶:۰۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۸:۳۵ ق٫ظ

    خیلی جالب لازم شد که بپزم

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۸ فروردین ۱۴۰۰ در ۱:۱۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۸ فروردین ۱۴۰۰ در ۰:۵۶ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۷:۲۳ ب٫ظ

    علی

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۵:۵۶ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۵:۴۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…