عوارض کاهش وزن بعد از چاقی

۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
همانطور که می‌دانید کاهش وزن بعد از چاقی، فواید زیادی به همراه دارد. اول از همه اعتمادبه‌نفس را بالا می‌برد، به شما احساس بهتر می‌بخشد، انرژی‌ شما را بیشتر می‌کند و از همه مهمتر خطر ابتلا به برخی از بیماری‌ها را کاهش می‌دهد.
عوارض کاهش وزن بعد از چاقی

برخی افراد با هدف کاهش وزن، در مدت زمان بسیار کوتاه و انتخاب نامناسب برخی از برنامه‌های غذایی اشتباه گرفتار عوارض کاهش وزن می‌شوند. کم شدن چربی اضافه بدن ممکن است تاثیر زیادی بر هورمون‌ها، متابولیسم بدن، خلق و خو و روابط شما بر جای بگذارد. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم به بررسی برخی از این عوارض کاهش وزن بعد از چاقی بپردازیم.

عوارض کاهش وزن بعد از چاقی

افسردگی به سراغ‎‌ شما می‌آید.

دانشمندان دانشگاه کالج لندن کشف کرده‌اند، افرادی که ۵ درصد یا بیشتر از این مقدار از وزن خود را کم می‌کنند، احتمال افسردگی در آن‌ها به صورت چشمگیری افزایش می‌یابد.

ممکن است بدن شما با کمبود مواد مغذی ضروری روبرو شود.

خیلی از رژیم‌های غذایی شما را مجبور می‌کند که برخی از گروه‌های غذایی را بطور کامل حذف کنید؛ این پیامدی جز محرومیت از برخی ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی دیگر ندارد.

نباید بدون هیچ دلیل خاصی برخی از گروهای غذایی خود را حذف کنید. به عنوان مثال، حذف لبنیات یا حذف ماست بدون دلایل پزشکی باعث کم شدن ویتامین D و کلسیم بدن انسان می‌شود و پروبیوتیک‌های لازم را برای حفاظت از روده را با مشکل مواجه می‌کند؛ چون ممکن است تعادل باکتری‌های خوب و بد روده دچار اختلال شود.

علاوه بر این موارد، حذف بیش از اندازه چربی‌ها، سطح لیپید و میزان جذب ویتامین‌های محلول در چربی بدن را کاهش می‌دهد که تاثیرات بدی چون آسیب به پوست و مو بر جای می‌گذارد.

عوارض کاهش وزن

عضلات خود را از دست خواهید داد.

اگر وزن خود را به سرعت پایین بیاورید با کاهش توده عضلانی در بدن‌ روبرو خواهید شد. رژیم‌هایی که در آن باید کالری کمتری مصرف کنید، ممکن است سوخت و ساز بدن را با مشکل مواجه کند؛ بطوری که بدن مجبور شود برای تامین انرژی یا سوخت و ساز بدن از عضلات استفاده کند. اگر عضله بدن‌ خود را از دست بدهید، خطر بازگشت تمام وزن قبلی خود را خواهید داشت.

پیشنهاد مطالعه: مطلب عسل و تاثیر آن در کاهش وزن را در مجله دلتا بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۷:۲۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…