ترفند‌های چیدمان شاد و پرانرژی

۳
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دکوراسیون خانه اگر ترکیب رنگ و چیدمان جالب و جذاب و هیجان انگیز داشته باشد، شادمانی را برای ما هدیه می‌آورد.
چیدمان خاص و شاد

دیوارهای سفید، مبل‌های خاکستری چرک و کابینت‌های استیل، خانه را شبیه یک سکوت دائمی می‌کنند؛ انگار در این خانه قرار نیست هیچ اتفاق خوبی بیفتد. برای اینکه دکوراسیون خانه تان را از بی حال به دکوراسیون شاد تغییر دهید؛ راهکارهای ساده‌ای وجود دارد. شاید با همین چند تغییر ساده هم چیدمان خاص و شاد را تجربه کنیدو هم حس و حال خودتان هم بهتر شد، پس با مجله دلتا تا انتهای این مطلب همراه باشید.

استفاده از گل و گیاه در دکوراسیون داخلی 

گیاهان آپارتمانی

گل و گیاه طبیعی می‌تواند حس و حال خانه را واقعا عوض کند. اگر نگران نور خانه هستید، گذاشتن چند شاخه گل ساقه‌ای در یک گلدان کوچک روی میز هال یا اوپن هم تاثیری مثل همین دارد؛ یک‌بار که امتحانش کنید، مشتری دائمی می‌شوید.

در دکوراسیون داخلی خانه تان حرکت ایجاد کنید.

پرده

هر حرکتی در خانه می‌تواند موجب نشاط و تازگی شود. فرقی نمی‌کند این حرکت مال ماهی‌های کوچک داخل تنگ باشد یا آبنما که ملایم آب را به حرکت درمی‌آورد یا حتی نوارهای رنگی‌ای که به پنکه کنار هال بسته شده است. چراغ‌های تزیینی که خاموش و روشن می‌شوند، می‌توانند چیدمان خاص و شاد را به شما تحویل دهند.

نور را مهمان دکوراسیون داخلی خانه تان کنید

نورپردازی

وقتش است که حس و حال خانه را با چند نور موضعی عوض کنید. یکی، دو تا آباژور یا لامپ دیواری این کار را برای شما انجام می‌دهد. کافی است به جای اینکه لوستر اصلی را روشن کنید، فقط نور موضعی را در نقطه‌ای که نشسته‌اید، روشن کنید. کنتراست تیره و روشن خانه، موجب حس پویایی و صد البته دکوراسیون شاد منزل می‌شود.

 طرح های شاد

رنگ

اگر دیوارهای‌تان سفید رنگ‌آمیزی شده‌اند، مبل‌های‌تان روکش‌های پارچه‌ای ساده‌ای دارند، پرده‌ها از تور ساده هستند، وقتش است که چند جور طرح شلوغ به این ترکیب اضافه کنید. کوسن‌های راه‌راه، رومیزی‌های خال‌خالی، پرده‌های گل‌گلی یا تابلوهایی از مناظر شلوغ می‌توانند ناگهان فضای شما را از یک شکل تخت و بدون فرم به یک خانه گرم و دلنشین چیدمان خاص و شاد را برای شما به ارمغان آورد.

بافت های گرم و دوست داشتنی 

فنگ شویی

دکوراسیونی شاد با بافت هایی گرم و جذاب هرقدر که رنگ در نگاه اول می‌تواند خانه را بانشاط یا بی‌روح نشان دهد، بافت در درازمدت می‌تواند فضای خانه را گرم و راحت یا سرد و بی‌روح کند. حجم زیادی از نخ و پارچه به بافت خانه گرما و راحتی اضافه می‌کند. اما نباید همه جای خانه را با سطوح برجسته و بافت‌دار بپوشانید؛ چون این‌طوری ذهن و حس لامسه بدن خسته می‌شود.

رنگ‌های شاد

پارچه

این یکی را باید اول می‌گفتیم اما از قصد گذاشتیم آخر کار! رنگ، راحت‌ترین و موثرترین گزینه برای ایجاد چیدمان خاص و شاد است؛ حتی اضافه کردن یک تابلوی هنری قرمز وسط یک دیوار سفید می‌تواند حس و حال خانه را به کل عوض کند؛ البته به خاطر همین تاثیر شدید و فوری باید در انتخاب رنگ دکوراسیون خانه بسیار دقت کرد.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ آذر ۱۳۹۹ در ۱۲:۳۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ آذر ۱۳۹۹ در ۷:۴۴ ب٫ظ

  3. s.p

    ۵ آذر ۱۳۹۹ در ۱۱:۵۴ ق٫ظ

    ممنون از مطب خوبتون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…