برق رایگان در خانه خود تولید کنید

۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تولید برق رایگان با استفاده از سیستم فتوولتائیک، برای مشترکان خانگی برق میسر شد و دولت مصوبه‌ای در حمایت از این مشترکان تصویب کرد.
برق رایگان

برق یکی از سالم‎ترین انرژی‌هایی است که بشر از آن استفاده می‌کند اما، هزینه‌های تولید آن باعث می‌شود تا مصرف کنندگان بهای زیادی برای استفاده از برق بپردازند. مدتی است پروژه تولید برق رایگان در خانه، ارائه شده که بسیار مقرون به صرفه است.

شرکت توزیع نیروی برق تهران در باره استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر تمهیداتی را به کار گرفته که یکی از آن‌ها استفاده از سیستم فتوولتائیک است. فتوولتائیک یکی از انواع سامانه‌های تولید برق است.

کشور ایران به لحاظ موقعیت جغرافیایی و شرایط ویژه‌ای که دارد، به‎طور میانگین می‌تواند سالانه نزدیک به ۳ هزار ساعت از انرژی خورشیدی بهره‌مند شود و آن را تبدیل به برق کند.

برق رایگان

استفاده از فتوولتائیک از آن نظر مفید است که افراد می‌توانند با نصب آن بر سطحی که به اندازه کافی نور خورشید دریافت می‌کند، اقدام به تولید برق رایگان کنند و مازاد آن را به دولت بفروشند.

ایران به لحاظ موقعیتی جغرافیایی مناسبی که دارد، از پتانسیل بالایی برای تولید برق از انرژی خورشیدی دارد.

درسال ۱۳۹۵ مصوبه‌ای تصویب شد که طی آن شرکت برق متعهد می‌شود تا از مشترکان غیردولتی، برق تولید شده توسط این صفحات را خریداری کند.

شرکت توزیع برق تهران بزرگ اعلام کرده است که، سرمایه‌گذاری در این طرح بر عهده مشترک متقاضی است و این شرکت متعهد می‌شود که با کلیه مشترکان متقاضی نصب مولد خورشیدی، برابر  دستورالعمل‌ها، قراردادی مبنی بر خرید تضمینی برق به مدت ۲۰ سال منعقد کند.

به گزارش مجله دلتا به نقل از ایسنا؛ حسین صبوری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در این مورد گفت: «کلیه مشترکان متقاضی می‌توانند از یک تا صد کیلووات و تا سقف قدرت انشعاب، مولد خورشیدی احداث کنند و درصورتی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در سطح بیشتری باشند، این کار از طریق سازمان ساتبا امکان‌پذیر خواهد بود.»

حسین صبوری همچنین افزود: هم اکنون حداقل سرمایه مورد نیاز برای ورود به این طرح، در حدود ۵ میلیون تومان در سطح نیروگاه‌های کم ظرفیت است.

به نظر کارشناسان، با توجه به توانمندی بالای ایران برای توسعه تجدیدپزیرها و با درنظر گرفتن رویکرد دولت و مجلس به این حوزه، به نظر می‌رسد که زمینه برای سرمایه‌گذاری در این بخش مهیا شده است.

برای دیدن مطالب بیشتر، صفحه خبر و گزارش در مجله دلتا را ببینید.

۲ دیدگاه

  1. غلامرضا

    ۱۷ آذر ۱۳۹۷ در ۲:۴۶ ب٫ظ

    بسیار جالب و مفید.لایک

    پاسخ

    • زهرا نوری درخشان

      ۱۷ آذر ۱۳۹۷ در ۳:۱۸ ب٫ظ

      خوشحالم که نظرتون مثبته. از توجهتون به مجله دلتا سپاسگزارم.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…