ایده‌های کاربردی برای افزایش نور و روشنایی اتاق

۴
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فضای روشن باعث ایجاد محیطی آرام‌تر می‌شود. بسیاری از افراد از داشتن اتاق‌های تاریک ناراضی بوده و به دنبال روش‌هایی برای روشن‌سازی بیشتر فضا هستند.
نور و روشنایی اتاق

آیا اتاق خواب و پذیرایی شما نور کافی ندارد و تاریک است؟ به منظور افزایش روشنایی اتاق خود چه کارهایی را انجام داده‌اید؟ اگر هنوز دست بکار نشده‌اید، نگران نباشید! ما در این نوشته از مجله دلتا ایده‌های کاربردی به منظور افزایش نور و روشنایی اتاق را برای شما ذکر می‌کنیم، تا انتها با ما همراه باشید.

استفاده از رنگ‌های روشن

رنگ‌های سرد مانند آبی روشن، زرد یا سبز انتخاب‌های مناسبی در جهت افزایش نور و روشنایی اتاق هستند. همچنین استفاده از این رنگ‌ها باعث می‌شود فضای اتاق، بزرگ‌تر از آنچه که هست به نظر آید. استفاده از رنگ‌های خنثی و روشن نیز می‌تواند کارامد باشد. توجه داشته باشید که طیف رنگ قرمز و نارنجی اثری عکس داشته و باعث تاریک شدن و کوچکتر به نظر آمدن فضای اتاق می شوند.

استفاده از آینه

استفاده از سطوح براق در طراحی دکوراسیون داخلی تاثیر شگرفی بر روشنایی اتاق دارد. در کنار آینه، از قاب عکس‌های نقره، جاشمعی‌های براق، دستگیره‌های درب طلایی رنگ و لوسترها استفاده نمایید. استفاده از آینه در قسمت ورودی راهرو در کنار استفاده از رنگ روشن برای دیوارها، راهی اساسی برای بازتاب نور در کل فضای اتاق می‌باشد.

افزایش نور و روشنایی اتاق

طراحی سقف

ایجاد فضای دراماتیک با استفاده از پانل‌های چوبی که در تزئین سقف‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود بر هیچ کس پوشیده نیست. اگرچه از لحاظ زیبایی‌شناسی استفاده از این پانل‌ها روش خوبی است؛ اما باید در نظر داشته باشید که به کارگیری آن‌ها باعث تاریک‌تر شدن فضا می‌شود. استفاده از هالوژن‌های سقفی در نورپردازی کاربردی اتاق تاثیرگذار هستند و به فضای اتاق درخشندگی می‌بخشند. اگر در جهت کنترل نور چراغ‌ها از دیمر استفاده کنید، می‌توانید روشنایی آن را در شرایط مختلف به هر میزان که تمایل دارید کنترل نمایید.

استفاده از چراغ های بزرگ

زمانی که صحبت از نورپردازی و افزودن نور به مکانی مانند اتاق نشیمن پیش می‌آید، هرچه این میزان نور بیشتر باشد بطور قطع، نتیجه بهتری در پی خواهد داشت. زمانی که چراغ‌های کم‌نور را با لوسترهای بزرگ جایگزین کرده و آن را بالای سر مبلمان نصب کنید، می‌توانید از نور آن نهایت استفاده را ببرید.

ایده‌های کاربردی برای افزایش نور و روشنایی اتاق

استفاده از رنگ سفید برای سقف

زمانی که فضای اتاق تاریک باشد، سقف آن نیز کوتاهتر از آنچه که هست به چشم می‌آید. راهکاری مناسب برای افزایش نور و روشنایی اتاق استفاده از رنگ سفید کلاسیک برای رنگ‌آمیزی سقف می‌باشد. این کار باعث می‌شود اتاق بزرگتر و روشنتر به نظر آید.

استفاده از پرده مناسب

برای روشن‌تر شدن اتاق استفاده از پرده‌های سنگین و تیره رنگ را فراموش کنید. این پرده‌ها جلوی ورود نور را می‌گیرند. بنابراین پرده‌های تیره رنگ را با انواع روشن آن تعویض کنید و از پرده‌هایی که جنسی سبک مانند حریر دارند، استفاده نمایید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب رنگ مناسب اتاق نشیمن، ۶ پیشنهاد وسوسه انگیز! را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۳ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۹:۲۷ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۳ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۴ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۹:۲۷ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…