شورترین دریاچه جهان در پست‌ترین نقطه کره زمین!

۶
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سواحل دریاچه مٌرده در اردن که به دریای نمک نیز مشهور است، به عنوان پست‌ترین نقطه کره زمین شناخته می‌شود و گودترین نقطه این سواحل در ارتفاع 422 متری از سطح دریا قرار دارد.
دریاچه مرده اردن

دریاچه مرده اردن یکی از اسرارآمیزترین دریاچه‌های دنیاست که در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی کلی در رابطه با این دریاچه را در اختیار کاربران مجله دلتا قرار دهیم.

درباره دریاچه مرده بیشتر بدانیم!

دریاچه مرده اردن که در مرز بین اسرائیل، فلسطین و اردن واقع شده است، یکی از بهترین جاذبه های توریستی کشور اردن به شمار می‌آید و سالانه ماجراجویان بسیاری از آن بازدید می‌کنند.
درباره دریاچه مرده اردن بیشتر بدانیم!
خوب است بدانید که عمق آب‌های دریاچه مرده اردن همواره زیر ۳۷۸ متر بوده و عرض آن نیز حدود ۱۸ کیلومتر است؛ همچنین حجم آب‌های موجود در این دریاچه عجیب حدود ۸۱۰ میلیون متر مکعب است.
درباره دریاچه مرده اردن

دریاچه مرده اردن،‌ شورترین دریاچه کره زمین

جالب است بدانید دریاچه مرده اردن شورترین دریاچه موجود بر روی کره زمین است و هر روز به میزان شوری آب‌های این دریاچه افزوده می‌شود. علت این امر، جاری شدن پساب‌های کشاورزی مناطق مختلف به داخل دریاچه است.
یکی دیگر از علل شوری آب‌های دریاچه مرده اردن، قرارگیری این دریاچه در منطقه گرم و خشک و تبخیر مداوم آب‌های آن (روزانه حدود ۲ سانتی‌متر) می‌باشد.
دریاچه مرده اردن ،‌ شورترین دریاچه کره زمین

چرا به این دریاچه،‌ دریاچه مرده می‌گویند؟

افزایش املاح موجود در آب‌های دریاچه و همچنین خشکسالی منطقه باعث شده تا این دریاچه به شدت سمی و کشنده باشد و علت نامگذاری بحرالمیت نیز این است که هیچ موجود زنده‌ای قادر به زندگی در آب‌های نمکین آن نیست.
البته توجه داشته باشید که هر سال در فصل‌های زمستان و بهار مقدار بسیار اندکی آب شیرین به این دریاچه می‌ریزد اما موجودات زنده این آب‌ها بلافاصله پس از رسیدن به دریاچه مرده، جان خود را از دست می‌دهند.
ظاهر این دریاچه هیچ تفاوتی با سایر دریاچه‌های نمک موجود در دنیا ندارد و در نگاه اول ممکن است تصور کنید که مانند سایر دریاچه‌های معمولی است؛ اما باید بدانید که آب دریاچه مرده حدود ۶ یا ۷ برابر شورتر از آب‌های سایر دریاچه‌ها و اقیانوس‌های جهان است.
دریاچه مرده اردن یا بحر المیت

شنا در دریاچه مرده اردن

گردشگران باید توجه داشته باشند که شنا کردن در این دریاچه بسیار دشوار است و به سبب وجود املاح فراوان در آب‌های این دریاچه، اغلب شناگران احساس می‌کنند که در حال شنا در میان شن و ماسه هستند.
لازم به ذکر است که آب‌های این دریاچه به سبب دارا بودن املاح فروان، خاصیت درمانی دارد و طبق گفته محققان شنا کردن در این آب‌ها برای برخی از بیماری‌های پوستی نظیر پسوریازیس بسیار مفید است؛ اما توجه داشته باشید که هنگام شنا در آب‌های این دریاچه دچار مسمومیت نشوید.
شنا در دریاچه مرده اردن

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های جهانگردی، بازدید از موزه‌ای زیر آب را مطالعه کنید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۶:۰۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۰۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۳:۲۲ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۰:۵۸ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۱:۱۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…