خورشید سیاه، پدیده‌ای شگفت‌انگیز در دانمارک!

۸
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
طبیعت همواره آدمیان را مسحور و مبهوت خود کرده است. در این میان اتفاقاتی در طبیعت رخ می‌دهد که برخی از آن‌ها گاهی ترسناک و برخی دیگر بسیار زیباست و آدمی را شگفت‌زده می‌کند.
خورشید سیاه

مجله دلتا این بار قصد دارد شما را با یکی از پدیده‌‌‌های طبیعی عجیب و بسیار زیبای جهان آشنا کند. پدیده‌ای شگفت‌انگیز که بینندگان ساعت‌ها برای فرا رسیدن آن لحظه‌شماری می‌کنند تا بتوانند آن را به ثبت برسانند. با ما همراه باشید تا با پدیده دیدنی خورشید سیاه آشنا شوید.

خورشید سیاه

پرواز دسته جمعی پرندگان

در کشور دانمارک، پارکی به‌نام پارک ملی وادن قرار دارد که به سبب گونه‌های گیاهی متنوع در آن، محل تجمع انواع حشرات و پرندگان است، از این‌رو در برخی از ماه‌های سال پرندگان زیبایی به‌نام «سار» به دانمارک سفر می‌کنند. این پرندگان بصورت دسته جمعی برای مدت محدودی به دانمارک سفر می‌کنند و اصولا فصل پاییز را در این پارک سپری می‌کنند.

دلیل مهاجرت آن‌ها در پاییز به دانمارک، این‌است که به‌سبب کم‌بودن غذا در این فصل، می‌توانند به‌راحتی از حشرات این منطقه تغذیه کنند و زندگی خود را این‌گونه بگذرانند. در اکثر مواقع، تعداد این پرندگان زیبا به هزاران عدد می‌رسد.

پدیده خورشید سیاه

پدیده خورشید سیاه

حالا سوال اینجاست که مهاجرت پرندگان به پارک ملی وادن چه ارتباطی به خورشید سیاه دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که همین هزاران پرنده با هماهنگی و نظمی که دارند سبب ایجاد پدیده‌ای بسیار زیبا و دیدنی به نام خورشید سیاه می‌شوند.

این پرندگان همگی بسیار نزدیک به‌هم، بدون اینکه فاصله‌ای میان آن‌ها بیفتد در آسمان پرواز می‌کنند و با این پرواز، اشکال بسیار زیبایی خلق می‌کنند که سبب می‌شود همگان بطور ناخودآگاه محو این زیبایی خارق‌العاده شوند.

۴ 3 خورشید سیاه، پدیده‌ای شگفت‌انگیز در دانمارک!

اگر در کشور دانمارک، حدود یک ساعت قبل از غروب آفتاب در یک روز بهاری یا پاییزی به آسمان نگاه کنید، دسته‌های بزرگی از پرندگان را می‌بینید که کاملاً هماهنگ با یکدیگر و بطور شگفت‌انگیزی در کنار هم پرواز می‌کنند.

این دسته‌ها ممکن است شامل صدها هزار پرنده باشند، ولی هیچ پرنده‌ای جا نمی‌ماند و هیچ پرنده‌ای از بقیه جلو نمی‌زند. این پرندگان از دور مثل هیولایی خشمگین به‌نظر می‌آیند که با عصبانیت به این طرف و آن طرف می‌روند.

این صحنه به قدری زیباست که سالانه گردشگران بسیاری تنها برای تماشای آن به دانمارک سفر می‌کنند و ساعت‌ها انتطار می‌کشند تا غروب آفتاب فرا رسد و بتوانند عکسی از این صحنه خارق‌العاده به ثبت برسانند.

دلیل نامگذاری این پدیده به خورشید سیاه

دلیل نامگذاری این پدیده به خورشید سیاه

دلیل نامگذاری این پدیده به خورشید سیاه این است که پرندگان سار، مشکی رنگ هستند و به سبب پرواز آن‌ها در آسمان گویی به شکل خورشید هستند، از این‌رو نام خورشید سیاه را بر روی آن نهاده‌اند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب در این کافه،‌ مرگ را تجربه کنید را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۱ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۱ ب٫ظ

    خوب بود، مطلب جذابی بود یعنی من از خوندنش لذت بردم

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۷:۲۸ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۸ ق٫ظ

    تماشاشون باید جالب باشه

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۳:۲۱ ق٫ظ

  6. مسعود رستمی

    ۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۸ ب٫ظ

    مطلب جذابی بود که به تصاویر زیبا نیز آراسته شد. مطمئنا هرآنچه که خدای طبیعت آفریده دوست داشتنیست و هر کجا که نقص یا ایرادی دیده میشه به خودمون بر میگرده. آلودگی هوا هم خورشید سیاه دست ساخته ی بشره…!

    پاسخ

  7. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۹:۵۸ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۳۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…