انتخاب فرش مناسب برای اتاق خواب

۱
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فرش به غیر از حس نرمی و لطافتی که در هنگام راه رفتن به وجود می‌آورد، یک راه عالی برای اضافه کردن رنگ، نقش و بافت در فضا نیز هست.
فرش اتاق خواب

در اکثر خانه‌ها به خصوص خانه ما ایرانی‌ها، کم تر اتاقی را پیدا می‌کنیم که بدون فرش باشد. اصلا انگار فرش جزیی از زندگی ما شده و یک فضا را بدون آن بسیار بی‌روح و خالی متصور می‌شویم. شاید بعد از نشیمن و پذیرایی، اتاق خواب دومین فضایی باشد که نقش فرش در آن مهم تلقی می‌شود و مسلما دلایل زیادی نیز دارد. در این نوشتار از مجله دلتا نکاتی در مورد فرش مناسب برای اتاق خواب ارائه می‌شود.

ابعاد و اندازه مناسب فرش اتاق خواب

یکی از اشتباهات رایج در هنگام انتخاب ابعاد فرش برای اتاق خواب این است که معمولا خیلی کوچک‌تر از اندازه خود اتاق در نظر گرفته می‌شود. برای رسیدن به نتیجه بهتر می‌توانید چند قاعده کلی زیر را دنبال نمایید:

  • در هر اتاق فرش نباید دقیقا به دیوارها بچسبد. در واقع باید ۱۲ سانتی متر در اتاق کوچک و ۲۰ سانتی متر در اتاق بزرگ از دیوارها فاصله داشته باشد.
  • فرش نباید دقیقا تا لبه وسایل و مبلمان داخل اتاق برسد، یا باید به اندازه بزرگ باشد که کاملا زیر آن‌ها قرار بگیرد و یا آنقدری کوچک باشد که حداقل ۱۰ سانتی متر با پایه وسایل یا مبلمان فاصله داشته باشد.
  • اگر اتاق خواب شما کوچک است، اصلا این تصور را نداشته باشید که حتما باید فرش کوچک تهیه نمایید. بلکه می‌توانید از یک فرش کاملا بزرگ استفاده کرده به نوعی که تمام اتاق را پوشش دهد. فقط به فاصله بین فرش و دیوارها دقت نمایید.

فرش مناسب برای زیر تخت خواب

شما برای انتخاب فرش مناسب برای اتاق خواب دو گزینه پیش رو دارید : اول این که فرش کاملا زیر تخت قرار بگیرد و دوم، فرش فقط دو سوم پایینی تخت را پوشش دهد و بالای تخت خواب خالی باشد. هر دو گزینه صحیح بوده و مانعی برای استفاده از آن‌ها وجود ندارد اما به این نکته توجه داشته باشید که در هر دو حالت، فرش باید از سه طرف تخت حداقل به اندازه ۳۰ تا ۴۵ سانتی متر بیرون بیاید.

فرش اتاق خواب

فرش های کنار تخت خواب

ممکن است شما بخواهید از یک سرویس خواب بسیار زیبا استفاده کرده و تمایلی نداشته باشید که فرش زیر آن، سادگی و یا زیبایی‌اش را تحت تاثیر قرار دهد. در این حالت به یک فرش برای کنار تخت نیاز خواهید داشت؛ زیرا طبق اصول طراحی، زمانی که روی تخت خواب نشسته‌اید، بهتر است پاهای شما بر روی کفپوشی نرم قرار گرفته و مستقیم با کف سرد و سفت اتاق تماس نداشته باشد.

فرش در پایین تخت خواب

در این حالت می‌توانید از یک فرش در پایین تخت و دو فرش در کناره‌های آن بهره ببرید. قوانین برای این ایده نیز کاملا شبیه به موارد قبلی است: فاصله تا دیوارها رعایت شود، بین فرش و وسایل و سایر وسایل اتاق فضای کافی وجود داشته باشد، در صورت وجود نیمکت پایین تخت زیر آن را به صورت کامل پوشش دهد.

فرش اتاق خواب

پیشنهاد مطالعه: مطلب جدیدترین مدل های پاف مبل را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…