تاثیر کاهش نرخ ارز بر بازار مسکن

۱
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
به گفته رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران،حالا که قیمت ارز و طلا پایین آمده ،بخش عمده متقاضیان از این بازار خارج شده اند و درپی راه‌های جایگزین برای حفظ ارزش پول خود هستند که این تغییر مسیر، اثر التهابی بر بازار مسکن گذاشته است.
بازار مسکن ارز

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه ثبات نرخ ارز با فاصله زمانی در ثبات قیمت مسکن تاثیرگذار خواهد بود گفت: اگر نرخ ارز  و سکه به همین شکل مدیریت شود و به روند کاهشی خود ادامه دهد احتمال ثبات قیمت مسکن و اینکه قیمت‎ها دیگر بالا نرود وجود دارد.

به گزارش مجله دلتا،به نقل از ایسنا، مصطفی قلی خسروی اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت مسکن در ماه‎های اخیر انتظار داشتیم دست کم سرعت رشد قیمت در آبان ماه کاهش یابد، اما به دلیل اینکه هنوز در بخش ساخت و ساز، مصالح ساختمانی و سایر کالاهای مرتبط بسیار گران است ، مسکن هم به روند ادامه داد ه است.

وی افزود: نهادهای  فعال در بازار مسکن بی محابا از گرانی صحبت می کنند البته انتظار داشتیم به ثبات قیمت برسیم، اما ارایه برخی تحلیل‎ها و پیش بینی‎های آینده بازار مسکن به افزایش قیمت‎ها دامن زد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران در پاسخ به این پرسش که کاهش نرخ ارز چه تاثیری بر بازار مسکن دارد، گفت: قیمت مسکن به سرعت یکسان با نرخ  ارز بالا نرفته بود که حالا با کاهش قیمت دلار پایین بیاید.

وی تصریح کرد: زمانی که دلار از حدود ۴۰۰۰ تومان به ۱۹۰۰۰ تومان رسید، قیمت مسکن به آن اندازه بالا نرفت اما به تدریج روند افزایشی به خود گرفت.

حالا که ارز و طلا پایین آمده بخش عمده متقاضیان از این بازار خارج شده اند و درپی راه‌های جایگزین برای حفظ ارزش پول خود هستند که این تغییر مسیر، اثر التهابی بر بازار مسکن گذاشته است.

خسروی با بیان اینکه در گرانی های اخیر نباید صرفا” به رشد قیمت مسکن اشاره کرد، گفت: چندین عامل بر قیمت مسکن تاثیر می گذارد. از دستمزد کارگر گرفته تا مصالح ساختمانی و نوسان قیمت در بازارهای موازی بر قیمت مسکن تاثیر می گذارند و درماه‌های گذشته شاهد رشد قیمت این عوامل بوده‎ایم .

یک نظر

  1. فروتن

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۱ ق٫ظ

    مطلب کامل و قابل تامل بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…