گوش درد خود را جدی بگیرید!

۷
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
درد همیشه باعث اذیت و ناراحتی انسان می‌شود. باید به کوچکترین دردها در هر قسمت از بدن توجه کرد. یکی از قسمت‌هایی که درد در آن می‌تواند نشانه بسیاری از بیماری‌ها باشد، گوش است.
علائم عفونت گوش

گوش درد می‌تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد. گوش درد در هر سنی ممکن است اتفاق بیفتد که گاهی یک گوش و گاهی هم هر دو گوش را در برمی‌گیرد. یکی از دلایل شایعی که باعث گوش درد می‌شود، عفونت گوش است که به دلایلی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا رخ می‌دهد.در این مطلب از مجله دلتا درباره علائم عفونت گوش صحبت خواهیم کرد.

عفونت گوش چه علائمی دارد؟

عفونت گوش باعث درد بسیار زیادی در گوش می‌شود. علائم عفونت گوش شامل تب، اسهال، مشکل در خواب و گاهی تهوع می‌شود. اگر این علائم را داشتید و علائم شما ادامه پیدا کرد یا مشاهده کردید که مایعی از گوشتان خارج می‌شود، سریعا به پزشک مراجعه کنید .

عفونت گوش

دلایل گوش درد و بیماری‌هایی که خود را با گوش درد نشان می‌دهند

گوش درد را نباید دست کم بگیرید. یکی از دلایلی که موجب می‌شود شما در گوشتان احساس درد کنید، جرم گوش است که هم باعث می‌شود شما صدای کمتری را بشنوید و هم احساس کنید که گوشتان گرفته است. دلیل دیگر آن ممکن است وارد شدن ضربه به گوش باشد. باید توجه داشت که گوش درد فقط به این موضوع ختم نمی‌شود و بسیاری از بیماری‌ها هستند که خود را با گوش درد نشان می‌دهند.

درمان گوش درد

اگر گوش درد شما موقت باشد با توجه به نظر پزشک متخصص می‌توانید از انواع مسکن‌ها استفاده کنید. به خاطر داشته باشید به هیچ وجه خودسرانه دارویی مصرف نکنید زیرا بجای آنکه باعث درمان شود به شما ضرر هم می‌رساند. گاهی هم این گوش درد به طور دائمی است و نیاز به سمعک دارد که باز هم این که چه نوع سمعکی و چه برندی باید استفاده شود.

با این کارها از گوش درد جلوگیری کنید

یکی از کارهایی که می‌تواند از گوش درد جلوگیری کند این است که تا حد امکان از گوش پاک کن استفاده نکنید. از وارد کردن اجسام تیز در گوش خودداری کنید. بسیاری از افراد عادت دارند که در خودکار را در داخل گوش خود می‌کنند تا به اصطلاح آن را تمیز کنند ولی این کار به شدت به گوش شما آسیب می‌رساند. از افراد سیگاری هم فاصله بگیرید به دلیل اینکه دود هم یکی از عوامل در گوش درد است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب گوش درد و درمان خانگی آن را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۲:۱۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ تیر ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۵ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳ فروردین ۱۴۰۰ در ۵:۴۳ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۳ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۴ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۷:۴۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…