ویژگی های دکوراسیون اتاق خواب مینیمال

۳
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ساده گرایی همان مینیمالیسم بوده و در صنعت دکوراسیون نیز به ساده‌تر کردن فضا و محیط و استفاده حداقلی از لوازم در هر بخش سبک مینیمال گفته می‌شود.
اتاق خواب مینیمال

طراحی دکوراسیون در زندگی امروزی اهمیت ویژه‌ای در بین افراد داشته و بسیاری از افراد هنگام تغییر دکوراسیون و یا طراحی دکوراسیون خانه خود، به دنبال مطالعه درباره انواع سبک‌های دکوراسیون می‌روند تا با آشنایی کامل با این سبک‌ها و با توجه به سلیقه و روحیات خود، بهترین و مناسب‌ترین سبک را برای منزل خود انتخاب کنند. در این بین سبک‌های امروزی نظیر مینیمال و یا مدرن، از محبوبیت خاصی برخوردار هستند. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی ویژگی‌های اتاق خواب مینیمال پرداخته‌ایم.

تخت خواب مناسب

مهم‌ترین وسیله در هر اتاق خوابی، تخت خواب است و در دکوراسیون اتاق خواب مینیمال نیز این وسیله مستثنی نخواهد بود. تخت خواب انتخابی شما چگونه باید باشد؟ برای اتاق‌خواب مینیمال انتخاب یک تخت خواب که حاشیه نداشته و کاملاً مسطح باشد بسیار پسندیده و اصولی خواهد بود. با این انتخاب شما نقطه کانونی اتاق را به سمت تخت چرخانده‌اید و توجه به آن در اولویت قرار گرفته است.

اتاق خواب مینیمال

از نورهای طبیعی استفاده کنید

در دکوراسیون اتاق خواب مینیمال نور مناسب می‌تواند به زیبا جلوه کردن اتاق کمک فراوانی کند، با مبلمان موجود در اتاق هماهنگ بوده و فضایی بازتر را به نمایش دربیاورد. نورهای طبیعی که از ورودی‌های اتاق وارد می‌شوند، انعکاس‌ها را به وجود آورده و سبب روشنایی بیشتر خواهند شد و در نتیجه نیازی به روشنایی‌های تصنعی در طول روز نیست، از طرفی اگر تابش‌ها بیش از حد باشند به کمک پرده‌ها می‌توانید، میزان نور مورد نیاز برای فضای اتاق را تنظیم کرده تا به حد استاندارد خود دست یابید. این روش‌های ساده در نور پردازی باعث مدرن‌تر، دلبازتر و تازه‌تر بودن اتاق خواب شما خواهند شد.

8 7 1 ویژگی های دکوراسیون اتاق خواب مینیمال

انتخاب مبلمان مینیمالی

منظور از مبلمان در اتاق خواب چیدن مبل و میز در فضای اتاق نیست؛ بلکه استفاده از پاف‌ها و پاتختی‌هایی است که امروز همراه سرویس خواب به وفور یافت می‌شود. با توجه به شعار اتاق خواب مینیمال یعنی هر چی کمتر بهتر، این لوازم در وهله اول نبودشان به بودنشان ارجحیت داشته و نیازی به وجود آن‌ها در اتاق نیست. اما در صورتی که می‌خواهید حتماً از آن‌ها استفاده کنید، بهترین راه قرار دادن این لوازم در موازات تخت و یا پایه تخت خواب است تا اینکه اتاق را دچار ناهمگونی و بهم ریختگی نکند.

لباس‌ها و جالباسی‌ها را مخفی کنید

در یک پروژه مینیمالیستی مفیدترین چیزی که می‌توانید در اتاق خواب رعایت کنید این است که مجموعه لباس‌هایتان را از معرض دید خارج کنید و دیگر اینکه کمد لباس‌ها و یا قفسه‌های مربوط به آن را به صورت مخفی در اتاق به کار بگیرید. آویزان کردن لباس‌ها در اتاق یا فضای قابل رؤیت را کاملاً از ذهن خود خارج کنید و از کشوهای تخت استفاده کنید. محل دیگر برای نگه‌داری لوازم مازاد در قفسه‌های زیر تخت خواب است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب مبل راحتی، برای یک انتخاب خوب چه باید کرد؟ را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. محمد مجید آب سالان

    ۷ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۰ ب٫ظ

    بسیار عالی و کاربردی

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۹:۲۸ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۱:۳۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…