کباب چوبی مرغ با مزه دندان‌گیر بیکن

۳
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کباب چوبی مرغ علاوه بر خوشمزه بودن، پخت بسیار آسانی دارد و در مدت زمان کمی در خانه آماده می‌شود. بنابراین اگر به دنبال یک غذای لذیذ و البته راحت و بدون دردسر هستید، کباب چوبی مرغ را امتحان کنید.
کباب چوبی مرغ

کباب یکی از لذیذترین و بی‌دردسرترین وعده‌های غذایی‌ است که می‌تواند همه اعضای خانواده را با خود همراه کند. حتی اگر نمی‌خواهید وعده اصلی غذا کباب باشد، می‌توانید مقدار کمی از آن را در کنار سایر خوراکی‌ها سرو کنید. معمولا استفاده از خلاقیت در تهیه این غذا، باعث می‌شود طعم‌های جدید و شگفت‌انگیزی خلق شود. این‌بار به سراغ کباب چوبی مرغ رفته‌ایم تا آن را در کنار مزه دندان‌گیر بیکن تجربه کنیم. تردی بیکن کباب شده به همراه سینه مرغ و ادویه‌های مختلف‌ می‌تواند یک گزینه عالی برای نهار یا شام تعطیلات باشد. با مجله دلتا همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کباب چوبی مرغ

  • سس سویا یک چهارم فنجان
  • عسل ۲ قاشق غذاخوری
  • قارچ بزرگ (نصف شده) ۱۰ عدد
  • سینه مرغ بدون پوست ۳ تکه
  • آناناس (خرد شده) ۲۳۰ گرم
  • سرکه سیب یک چهارم فنجان
  • روغن کانولا ۲ قاشق غذاخوری
  • پیازچه خرد شده ۲ عدد
  • بیکن (نصف شده) ۲۳۰ گرم

طرز تهیه کباب چوبی مرغ

مرحله اول

در یک کاسه بزرگ؛ سس سویا، سرکه سیب، عسل، روغن کانولا و پیازچه را با هم مخلوط کنید. سپس تکه‌های برش خورده مرغ و قارچ را داخل این ترکیب بریزید و هم بزنید تا مواد، همه بخش‌های آن‌ را بپوشاند. روی ظرف را بپوشانید و به مدت یک ساعت در یخچال نگهداری کنید تا طعم‌دار شوند.

مرحله دوم

گریل یا فر را گرم کنید تا برای پخت کباب‌ها آماده باشد.

مرحله سوم

قارچ‌ها و مرغ‌ها را از ظرف بیرون بیاورید و کاملا آن‌ها را بتکانید که چیزی از مواد باقی نماند. مواد باقی مانده در ظرف را درون یک قابلمه کوچک بریزید و روی حرارت زیاد به‌جوش بیاورید. سپس شعله را کم کنید تا آرام آرام بجوشد. پس از ۱۰ دقیقه می‌توانید قابلمه را از روی گاز بردارید.

مرحله چهارم

هر تکه از مرغ را در یک برش بیکن بپیچید و آن را به سیخ بکشید، سپس یک برش قارچ و یک برش آناناس را روی سیخ قرار دهید و این‌کار را تا پایان مواد ادامه دهید.

مرحله پنجم

حالا صفحه گریل را چرب کنید و کباب‌ها را روی آن بچینید. اجازه دهید تا آرام شروع به پختن کنند، در فواصلی روی کباب باقی‌مانده سسی که آماده کرده‌اید را با قلم‌مو بزنید تا طعم آن حفظ شود. زمانی‌که بیکن‌ها شفاف و آب مرغ کاملا گرفته شد، می‌توانید آن‌ها را برای سرو آماده کنید.

چند نکته

  • استفاده از پودر پاپریکا می‌تواند این کباب را خوشمزه‌تر کند. سبزیجات بخارپز و ذرت کره‌ای از بهترین دورچین‌ها برای این غذا هستند.
  • شما می‌توانید برای سرو کباب چوبی مرغ از سس‌های مختلفی استفاده کنید.
  • بنابه سلیقه خودتان می‌توانید در هر سیخ، پیاز، سیب زمینی یا فلفل هم قرار دهید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ مطلب خوراک نودل سرخ شده با مرغ و سبزیجات را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۱۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۴ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۱۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۵۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…