مبل راحتی، برای یک انتخاب خوب چه باید کرد؟

۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مبلمان راحتی از انواع طرح‌های پرطرفدار و محبوب به شمار می‌روند به همین دلیل در انواع مدل‌های متنوع ساخته می‌شوند.
چیدمان مبل راحتی

همه ما به دنبال ایجاد فضایی در نشیمن خانه خود هستیم که راحت بنشینیم و تلویزیون تماشا کنیم، با همدیگر صحبت کنیم، کتاب بخوانیم، میوه بخوریم؛ این کارها را نمی‌توان روی مبل‌های کلاسیک و رسمی پذیرایی انجام داد. پس چیزی به جز مبل راحتی نمی‌تواند به ما کمک کند. در این مطلب از مجله دلتا در مورد مبل راحتی در دکوراسیون صحبت می‌کنیم.

در مورد مبل راحتی

چگونه می‌توانیم در نگاه اول بگوییم که یک مبل، مبل راحتی است؟ در بدنه مبل‌های راحتی چوب دیده نمی‌شود، پایه‌های کوتاه و دسته‌های پهنی دارند ولی در مدل‌های مبل راحتی در دکوراسیون امروزی ممکن است از تزئینات چوبی در ظاهر آن استفاده شود. شاید مهم‌ترین ویژگی مبل راحتی این است که وقتی روی آن می‌نشینید احساس راحتی دارید! به طور کلی مبل راحتی در مقایسه با مبل کلاسیک و استیل قیمت کمتری دارد. بدنه‌ی این نوع مبل از چوب‌های مختلفی مانند: راش، روس، گردو، توسکا، ملچ، بلوط و… ساخته می‌شود.

چیدمان مبل راحتی

مبل راحتی رنگی، انتخابی متفاوت

رنگ مبل راحتی در دکوراسیون یکی از دغدغه‌هایی است که در انتخاب مبل ذهن افراد را مشغول می‌کند. مهم‌ترین مسئله در انتخاب رنگ مبل هماهنگی رنگ‌ آن با فضای خانه است. این چند نکته در مورد انتخاب مبل راحتی رنگی را به ذهن بسپارید:

  • اگر دیوارها و وسایل دیگر خانه شما رنگ خنثی دارند مبل‌های شما می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای در رنگ‌بندی دکوراسیون شما داشته باشند و می‌توانند یک نقطه کانونی و مرکز توجه در خانه باشند.
  •  استفاده از مبل راحتی دو رنگ، به دکوراسیون شما تنوع می‌دهد؛ در این مدل از مبل‌های تک نفره یک رنگ و مبل‌های دو و سه نفره به رنگ دیگری هستند.
  • یکی از راه‌های ایجاد تنوع رنگی در مبل راحتی استفاده از کوسن‌هایی با رنگ متناسب با مبل راحتی است، برای اینکه مبل راحتی خانه‌ شما بعد از مدتی خسته کننده نشود، می‌توانید به جای تعویض مبل، کوسن‌ها را تغییر دهید.

چیدمان مبل راحتی

نکته‌هایی برای انتخاب مبل راحتی

  • از اولین و مهم‌ترین نکته‌های انتخاب و خرید مبل راحتی در دکوراسیون خانه میزان هزینه و بودجه شماست، میزان بودجه خود را مشخص کنید تا از بین مدل‌های مختلف، تعدادی گزینه برای تصمیم‌گیری داشته باشید و سردرگم نشوید.
  • قصد دارید در کدام قسمت از خانه خود، مبل راحتی استفاده کنید؟ با اینکه اغلب از مبل راحتی در نشیمن استفاده می‌شود و اغلب افراد، مبل کلاسیک را مناسب پذیرایی می‌دانند، ولی ممکن است مساحت خانه به حدی نباشد که بتوانید دو دست مبل در خانه داشته باشید و ترجیح بدهید از یک دست مبل راحتی شیک و مدرن استفاده کنید.
  • به اندازه فضایی که برای قرار دادن مبل راحتی مد نظرتان است توجه کنید، تناسب اندازه مبل راحتی و فضای قرارگیری آن بسیار مهم است. چرا که با خرید مبل راحتی بزرگ و قرار دادن آن در فضایی کوچک، نه تنها زیبایی مبل راحتی دیده نمی‌شود بلکه دکوراسیونی دلگیر و شلوغ خواهید داشت.
  • دو ویژگی؛ زیبایی ظاهر و نشیمن راحت از مهم‌ترین ویژگی‌هایی هستند که در هنگام خرید مبل راحتی حتما باید مورد توجه قرار بگیرد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب انتخاب کاغذ دیواری مناسب با دکوراسیون را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…