جنگل دالخانی، یک قدم بعد از بهشت!

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
جنگل دالخانی یکی از جنگل‌هایی است که لقب دالان بهشت را یدک می‌کشد. این جنگل تنها سی کیلومتر با رامسر فاصله دارد و مزیت‌های بی‌شماری می‌توان برای آن شمرد.
جنگل دالخانی

می‌گویند آدم‌ها به مفهوم زیبایی روز به روز وابسته می‌شوند، چرا که زیبایی همیشه قدمی از آنها جلوتر است. در اینجا می‌خواهیم مکانی زیبا را به شما معرفی کنیم. در مورد جنگل دالخانی  صحبت می‌کنیم. جنگلی که که نه تنها مصداق زیبایی است بلکه می‌تواند مصداق شاهکار طبیعت به شمار رود. معرفی جنگل دالخانی را در مجله دلتا آغاز می‌کنیم با این توصیه که اگر جای زیباتری از اینجا می‌شناسید، حتما به ما معرفی کنید.

جنگل دالخانی، یک قدم بعد از بهشت

همانند دیگر مکان‌های شمال، نام هر مکان با نام یک روستا گره خورده است، جنگل دالخانی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نامش به روستای دالخانی یا دالیخانی بر می‌گردد. این روستا در جنوب شرقی رامسر قرار دارد و فاصله‌اش همانطور که گفته شد حدودا سی کیلومتر از رامسر است. این جنگل هشتصد متر از سطح دریا ارتفاع دارد و پیوند نزدیکی با سیر جنگل‌های انبوه رامسر دارد.

جنگل دالخانی یک قدم بعد از بهشت

چرا باید به جنگل دالخانی رفت؟

شما باید به جنگل دالیخانی یا دالخانی بروید، چرا که این جنگل یکی از زیباترین و بکرترین جنگل‌های شمال ایران است. هوایش عموما مطبوع است. بهترین نحوه رفتن به این جنگل این است که صبح زود به جنگل بروید. بیشتر روزها مه غلیظی جنگل را می‌پوشاند که صحنه‌های رویایی را همین مه به وجود می‌آورد. جاده این جنگل در دو طرف محاصره شده با درخت است و سفر به بهشت را برایتان بازسازی می‌کند.

چرا باید به جنگل دالخانی رفت؟

جنگل دالخانی در دل خود زیبایی هدیه می‌دهد

در این مکان می‌توانید به ییلاق‌های سبز و معروف رامسر برسید. اولین روستا گرسماسر یا گرسمه است، هوایش بسیار خوب است و چشم‌انداز کوچکی به رامسر و تنکابن دارد. روستای جواهرده رامسر از جاهای دیگری است که می‌توانید مسیر خود را به سمت آن کج کنید. ییلاق جنت رودبار در انتهای جاده دالخانی است که به کانون گل گاو زبان ایران معروف شده است.

جنگل دالخانی در دل خود زیبایی هدیه می‌دهد

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر جاذبه‌های گردشگری شمال ایران، آبشار شیرآباد، لذت شیرجه در طبیعت را مطالعه کنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۱۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۱ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۹:۲۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۷:۴۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…