دره زمان، آب‌بازی با ثانیه‌ها و دقیقه‌ها!

۸
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اکثر اهالی تهران در اوقات فراغت و تعطیلات، سفر به شمال کشور را ترجیح می‌دهند. مسافران در این مسیر آنقدر در رسیدن به مقصد متمرکز می‌شوند که از دیدنی‌های مسیر، غافل می‌مانند.
دره زمان پلور

شاید شما نیز چندین بار در این مسیر از شهرستان پلور گذر کرده باشید، بدون آنکه بدانید یکی از زیبا‌ترین تنگه‌های طبیعت زیبای ایران عزیزمان در این شهرستان قرار دارد. اگر این بار از شهر پلور عبور کردید، کمی توقف کنید تا وارد دره زمان پلور شوید. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا این دره زیبا را کامل بشناسید.

دره زمان کجاست؟

دره زمان نام تنگه‌ای زیبا و بکر در دل شهرستان پلور استان مازندران است. زمانی که تابلوی ورودی شهرستان پلور را در جاده مشاهده کردید باید از جاده اصلی خارج شده و عازم جاده فرعی شهرستان پلور شوید. بعد از اینکه کمی مسیر را طی نمودید در سمت چپ خود یک جاده فرعی دیگر را مشاهده خواهید کرد که شما را به سمت رودخانه لار هدایت می‌کند. شما باید این مسیر را پیش بگیرید تا به یک پل سنگی برسید. دقیقا از همان پل سنگی سفر شما به دره زمان آغاز خواهد شد.
دره زمان پلور کجاست؟

چرا باید دره زمان را برای سفر انتخاب کرد؟

افسانه‌های زیادی درباره این تنگه زیبا گفته می‌شود. افسانه‌هایی در مورد فرار محلی‌ها به این تنگه برای دوری از حمله دشمنان و مخفی کردن گنج‌هایشان در همین منطقه و همچنین تلاشی که نسل‌های بعدی برای یافتن این گنج‌ها کردند، وجود دارد. اما نه تنها برای این افسانه‌ها بلکه برای یافتن هوایی خنک و پاک قطعا باید به این نقطه زیبا از آمل سفر کنید.
چرا باید دره زمان پلور را برای سفر انتخاب کرد؟

دره زمان، تفریحی دلپذیر در گرمای تابستان

دره زمان پلور شباهت زیادی به تنگه واشی دارد. همانند تنگه واشی داخل این دره زیبا یک رودخانه خنک و زلال جاری است که می‌توانید داخل آن آب‌تنی کنید. این رودخانه باعث پاکی هوای منطقه شده و البته هوا را بسیار سردتر کرده است. این منطقه  به نوعی کوهستانی است و قطعا باید انتظار هوای سردی را داشته باشید.
دره زمان پلور ، تفریحی دل‌پذیر در گرمای تابستان
مسیر، ترکیبی از پیاده‌روی در خشکی و آب است. به همین دلیل، بهتر است لباس مناسبی را انتخاب نمایید تا از خیس شدن آن نگران نشوید. همانند هر چیز دیگری، انتهای مسیر برای افرادی که به آخر رسیده‌اند، یک جایزه خاص در نظر گرفته است. در انتهای این مسیر یک آبشار بسیار زیبا قرار دارد که روح و جان انسان را تازه می‌کند.
دره زمان پلور در مازندران

تفریح در دره زمان، رودخانه نوردی

رودخانه نوردی یکی از تفریحات هیجان‌انگیزی است که می‌تواند در دل گرمای تابستان، عطش و خستگی را از جان و تن شما دور کند. البته برای رودخانه‌نوردی در دره زمان، نیاز به آمادگی جسمانی بالایی خواهید داشت. در برخی از قسمت‌های دره زمان، عمق آب به حدود یک و نیم متر می‌رسد به همین دلیل، راه رفتن در آن تبدیل به یک چالش بزرگ خواهد شد. معمولا افرادی که قصد رودخانه نوردی در این دره را دارند با یکدیگر قرار می‌گذارند تا به صورت گروهی در این تفریح هیجان‌انگیز شرکت کنند.
تفریح در دره زمان پلور ، رودخانه نوردی
پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های ایرانگردی، روستایی با معماری رنسانسی در دل ایران را مطالعه کنید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۹ ق٫ظ

    عالی عالی

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۹ ق٫ظ

    عالی عالی

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۹ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ در ۸:۴۳ ب٫ظ

    خیلی زیباست

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۱۸ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۵۹ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…