دریاچه لوت، یکی از عجایب هشتگانه جهان!

۸
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
می‌توان یکی از زیباترین بخش‌های طبیعت ایران را کویر دانست. راه رفتن روی تپه‌ها و رمل‌های ماسه‌ای لذتی وصف نشدنی است که تنها می‌توان در کویر تجربه کرد. اما این تنها بخشی از مناظری است که کویر سخاوتمندانه به ما هدیه می‌دهد.
دریاچه لوت

ما در کشوری زندگی می‌کنیم که در هر گوشه از طبیعت آن از کوهستان‌های پوشیده از برف گرفته تا جنگل‌های انبوه به شکل خاصی ما را شگفت‌زده می‌کند. دریاچه لوت، دریاچه‌ای پر آب در دل کویری گرم و خشک است. آن هم کویری که همه دنیا آن را از گرم‌ترین نقاط کره زمین می‌دانند. پس با مجله دلتا همراه باشید تا این پدیده عجیب طبیعی را بهتر بشناسید.

معرفی دریاچه لوت و طریقه شکل گیری آن

در بهار سال ۱۳۹۸، بارش‌های بسیار سنگینی در نقاط مختلف کشور رخ داد. این بارش‌های سنگین باعث بروز خسارت‌های بسیار زیادی در بخش‌های مختلف ایران شد، اما با این حال، همین بارش‌ها و سیلاب‌های اخیر، باعث به وجود آمدن پدیده‌ای زیبا و خیره‌کننده در دل کویر شد که حتی توجه پرندگان مهاجر را نیز به خود جلب کرده است! بر اثر سیلاب‌های سنگین، در یکی از پستی‌های کویر، دریاچه‌ای طبیعی، پر آب و بسیار تماشایی بوجود آمده است.

معرفی دریاچه لوت
این دریاچه جایی نیست جز در دل کویر لوت، کویری که دمای آن در برخی مواقع به ۷۲ درجه سانتی گراد می‌رسد و از آن به عنوان گرم‌ترین نقطه زمین یاد می‌کنند، حالا شاهد همسایگی با دریاچه‌ای زیبا است که درخشش آب آن از صدها متر دورتر نمایان است. کویر لوت اولین جاذبه طبیعی ایران بود که به ثبت جهانی رسید.
طبیعت دست به کار شد و این بار با سیلابی عجیب،؛ سیل بازدیدکنندگان و گردشگران مختلف را روانه کویر کرد. در حال حاضر دریاچه لوت به یکی از زیباترین و جذاب‌ترین نقاط گردشگری ایران تبدیل شده و بسیاری از مسافران تنها به خاطر دیدن این تلاقی بی‌نظیر، کیلومتر‌ها راه را پشت سر می‌گذارند.

طریقه شکل گیری دریاچه لوت

دریاچه لوت ، شگفتی دیگری از طبیعت ایران

تصور کنید که در دل کویر سوزان ایران در حال حرکت هستید. چیزی جز رمل‌های ماسه‌ای به چشم نمی‌خورد و همه چیز آنقدر داغ است که هیچ اثری از هر گونه جنبنده‌ای پیدا نیست. همینطور که پیش می‌روید، به تدریج نسیم خنک‌تری بر صورت شما می‌وزد و احساس می‌کنید که تلالو آب را روی شن‌های داغ کویری می‌بینید. تعجب می‌کنید. با خودتان می‌گویید که حتما گرما زده شده‌اید. پیش‌تر می‌روید و بوی رطوبت آب به مشام شما می‌رسد. بیشتر تعجب می‌کنید و باز هم جلو‌تر می‌روید که ناگهان در دل کویر خشک و داغ، دریاچه‌ای بزرگ و پر آب را روبروی خود می‌بینید. این دریاچه قابلیت این را دارد که تبدیل به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌ های توریستی ایران شود.

دریاچه لوت ، شگفتی دیگری از طبیعت ایران

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر جاذبه‌های گردشگری ایران، آبشار شیرآباد، لذت شیرجه در طبیعت را مطالعه کنید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ فروردین ۱۴۰۰ در ۹:۰۲ ب٫ظ

    عشقیمنن سولایدر

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۴ فروردین ۱۴۰۰ در ۰:۳۶ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ فروردین ۱۴۰۰ در ۱:۴۸ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۹:۲۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۱:۱۶ ب٫ظ

    مطالب خوبی است ولی با توجه به مشگلات زندگی بیشتر از مطالب کمدی وفکاهی برای شادی مردم استفاده کنید با تشکر فراوان

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۱:۰۳ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۵ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۹:۰۶ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…