قیمه پلو، مخلوط پلویی خوشمزه

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نام دیگر این غذا قیمه شاه عباسی است. درست است که این غذا تا حد زیادی شبیه خورشت قیمه است اما، خوردن هر یک از این دو غذا لطف خاص خودش را دارد.
قیمه پلو

با مایه قیمه زعفرانی و بدون سیب‌زمینی، می‌توانید غذای تازه‌ای را به میز شامتان وارد کنید. برای درست کردن قیمه پلو به اندازه آماده کردن خورشت قیمه باید وقت بگذارید. اما اگر طرفدار پلوهای مخلوط هستید، تردیدی نداشته باشید که طعم خوشایند این غذا، به وقتی که برای آماده کردنش صرف می‌کنید می‌ارزد. با مجله دلتا همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه قیمه پلو

  • برنج ۳ پیمانه
  • روغن ۳ قاشق غذاخوری
  • ادویه (زیره، تخم گشنیز، دارچین) به مقدار لازم
  • مغز ران گوسفند یا گوساله ریز خرد شده نیم کیلو
  • لپه خیس کرده نصف پیمانه
  • رب گوجه یک قاشق غذاخوری
  • پیاز ساطوری یک عدد
  • لیمو عمانی ۴ عدد
  • زردچوبه، زعفران، نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه قیمه پلو

مرحله اول

چهار قاشق روغن را در قابلمه روی شعله ملایم داغ کنید. پیاز را در روغن تفت دهید. سپس گوشت را اضافه کرده و ۵ تا ۶ دقیقه هم ‌بزنید. ۳ پیمانه آب در قابلمه بریزید و شعله را زیاد کنید تا به جوش بیاید. سپس شعله را کم کنید و اجازه دهید گوشت برای دو ساعت بپزد.

مرحله دوم

لپه‌ها را آب بکشید و به همراه لیمو و دو پیمانه آب در قابلمه دیگری روی اجاق بگذارید. ۴۰ دقیقه زمان بدهید تا لپه‌ها بپزد. لپه پخته شده و لیموعمانی را به ترکیب پیاز و گوشت اضافه کنید. در قابلمه را ببندید تا برای ۱۵ دقیقه مواد در کنار هم به پخت ادامه دهند.

مرحله سوم

در یک تابه کوچک، رب گوجه را کمی تفت دهید و سپس به خورشت در حال پخت اضافه کنید. اگر خورشت شما هنوز رقیق است، شعله را زیاد کنید تا غلیظ شود. برنجی که از قبل خیس کرده‌اید را بجوشانید و آبکش کنید.

مرحله چهارم

کمی روغن در قابلمه بریزید و سیب زمینی‌های حلقه شده را کف قابلمه بگذارید. چند کفگیر از برنج آبکش شده را روی سیب زمینی‌ها بریزید. سپس چند قاشق از قیمه را با ادویه مخلوط کنید و روی برنج پخش کنید. لایه لایه پخش کردن برنج و قیمه را تکرار کنید. لایه آخری که در قابلمه شکل می‌گیرد، باید برنج باشد.

مرحله پنجم

در قابلمه را بگذارید و آن را با شعله پخش‌کن، روی شعله زیاد قرار دهید. بعد از حدود ۱۰ دقیقه که برنج بخار کرد، شعله آن را کم کنید. نصف پیمانه آب و ‌روغن داغ را روی برنج بریزید، دم‌کنی را بگذارید و در قابلمه را ببندید. این غذا با شعله آرام باید حدود یک ساعت روی اجاق بماند. بعد از یک ساعت قیمه پلو شما حاضر است. نوش جان.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ مطلب طرز تهیه خورشت کرفس را مطالعه کنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۰:۲۱ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۷:۲۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۷:۳۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۰ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ در ۱:۳۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…